Formabontó megoldással szeretne segíteni a vidék élelmiszer-ellátottságán a Lidl Magyarország. A kiskereskedelmi lánc célja, hogy még közelebb kerüljenek az egészen kicsi településeken élő vásárlókhoz, ezért mozgóboltot indítanak mától – számolt be a hírről a Világgazdaság. Mutatjuk, mit lehet tudni a Lidl mozgóbolt kezdeményezésről!

Lidl mozgóbolt – még több vásárló
Szlavikovics Zita, a Lidl igazgatótanácsának elnöke a csütörtöki sajtótájékoztatón kiemelte: a vállalat tervei között szerepel, hogy újabb üzleteket nyisson az ország több pontján, azonban tisztában vannak vele, hogy ezzel együtt sem tudnak minden településre eljutni. Így született a mozgó üzlet ötlete.
A Lidl négy keréken kezdeményezés célja, hogy azokra a kistelepülésekre is el tudjanak jutni termékeikkel, ahol nem lesz boltjuk.
Idén 48 faluba fog ellátogatni a mozgó üzlet, amely egy átalakított Renault furgon. Ezeken a településeken összesen 27 ezer ember lakik. A legkisebb faluban mindössze százan élnek.
„Országosan jelenleg 216 áruházunk van, de vannak olyan kistelepülések, ahol több tíz kilométert is kell utazni azért, hogy elérjenek a vásárlók egy Lidl-üzletbe. Ezeken a településeken pedig sokszor nincs megfelelő élelmiszerbolt helyben, vagy csak korlátozott kínálattal találkozhatnak az ott élők, így sokszor jelenthet problémát még egy kisebb bevásárlás is. Ezért döntöttünk úgy, hogy most a Lidl 4 keréken megy a vásárlókhoz" - mondta Szlavikovics Zita. A Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke hozzátette: „Számunkra ez nem csupán egy innovatív kezdeményezés, hanem egyfajta gesztus a vidéki közösségek felé, hogy tudják, számíthatnak ránk. Hiszünk abban, hogy a vidék támogatása és fejlesztése kulcsfontosságú, ezért a terveink szerint most az ősz folyamán 48 vidéki településre megyünk el ezzel a mozgó bolttal, ahol mintegy 27 ezer lakost érünk el. Nagy lelkesedéssel vágunk bele, és bízunk benne, hogy a programot a későbbiekben folytatva egyre több helyre juthatunk el.“
Mit lehet vásárolni a Lidl mozgóboltban?
A kínálat kialakításakor elsődleges szempont volt, hogy a mindennapi ellátáshoz szükséges alapárucikkek megjelenjenek, így az alapvető élelmiszerek mellett tisztálkodó- és takarítószerek is megtalálhatóak. Fontos információ, hogy minden termék ugyanazon az áron lesz elérhető, mint az ország összes többi Lidl üzletében.
Az őszi tesztidőszak után, annak tapasztalatait, tanulságait figyelembe véve további bővítést terveznek ebben a projektben.
A mozgóbolt ötlete a 20. század elején született, amikor vidéki, nehezen megközelíthető településeken élők számára kevés volt a vásárlási lehetőség. Az első úgynevezett „rolling store”-ok az Egyesült Államok déli államaiban jelentek meg: teherautókra épített kisboltok járták a falvakat, és alapvető élelmiszereket, háztartási cikkeket kínáltak. A koncepció gyorsan elterjedt más országokban is, hiszen hatékony megoldást jelentett a kis lélekszámú települések ellátására. A mozgóboltok a modern korban is visszatértek – ma már hűtött, digitalizált, sőt önkiszolgáló járművek formájában –, de az alapötlet ugyanaz maradt: a bolt megy a vásárlóhoz, nem pedig fordítva.
(Kiemelt fotó: Lidl Magyarország)














