A magyarázat meglepő lehet, de spórolás, egészségesebb választások és a túlméretezett adagok kerülése áll a háttérben – és a jelenség akkora lendületet kapott, hogy már egyes gyorséttermek is külön „felnőtt Happy Meal”-t kínálnak. Lássuk milyen előnyök származnak abból, ha egy felnőtt a gyerekmenük közül választ magának.

FOTÓ: SHUTTERSTOCK
Többen eszik, mint gondolnánk
Egy friss felmérés szerint az amerikai felnőttek közel 44%-a rendelt már gyerekmenüt étteremben. A válaszadók harmada rendszeresen él ezzel a lehetőséggel, bár nem mindenhol nézik jó szemmel: 11,6% arról számolt be, hogy kedvenc éttermükben a gyerekadag felnőtteknek nem elérhető. Ez persze nem gátolja meg a többieket abban, hogy időről időre a gyerekeknek szánt oldalt válasszák az étlapról – írja az Origo.
Pénztárcabarát megoldás a gyerekmenü
Nem titok, hogy az árak világszerte elszálltak – és ebben az éttermek sem jelentenek kivételt. Míg egy felnőtt menü sokszor borsos áron érkezik, a gyerekeknek szánt adag gyakran a teljes ár feléért, sőt Amerikában akár pár dollárért is elérhető. Ez nemcsak a diákpénztárcának, hanem bárkinek könnyebbséget jelenthet, aki tudatosan figyel a kiadásaira.
Egészség és tudatosság egyszerre
Az adagméret kérdése nem csupán a spórolásról szól. Sokan egészségügyi okokból is a gyerekmenüt választják: cukorbetegség, inzulinrezisztencia vagy egyszerűen a diéta miatt. A kisebb tányér segít abban, hogy pontosan annyit együnk, amennyire a szervezetünknek szüksége van – felesleges pazarlás és túlevés nélkül. Ráadásul a tapasztalatok szerint a gyerekeknek kínált menük gyakran kalóriaszegényebbek, több zöldséget és egészséges köretet tartalmaznak, mint a felnőtt verziók.
A nosztalgia ereje
De ne feledkezzünk meg a lelki oldaláról sem. Sokan vallják, hogy a gyerekmenüben nemcsak az étel, hanem a gyerekkor emlékei is visszaköszönnek. Egy egyszerű sajtburger, néhány csirkefalat vagy egy játék a dobozban – apróságok, amelyek visszarepítenek a gondtalan időkbe. És ki ne szeretné néha átélni ezt az érzést?
A gyorséttermek reagálnak az igényekre
A trend akkora lendületet vett, hogy már a legnagyobb láncok is reagálnak rá. A McDonald’s például Amerikában bemutatta a McDonaldland Meal nevű menüt, ami lényegében a Happy Meal felnőtteknek szánt változata. A csomagban sajtburger vagy csirkefalatok érkeznek – természetesen az elmaradhatatlan játék kíséretében.














