Light vagy zéró? Akik szereti a kólát és rendszeresen fogyasztja is, annak nem mindegy, hogy milyen üdítőitalt kortyol. Pont ezért most nagy bajban vannak a kólaimádók: néhány hónapja ugyanis egy gyártási hiba miatt nehéz eldönteni, hogy light vagy zéró kólát rejt a műanyag flakon.
Már jó ideje találkozhatnak a vásárlók olyan Coca-Cola light címkéjű kólával a boltokban, amin – a megszokott szürke címke és light felirat mellett – fekete, Coca-Cola ZERO feliratú kupak található. Ezzel kapcsolatban a Világgazdaság megkereste az üdítőital-gyártó óriás hazai leányvállalatát, ahol elismerték:
egy hiba következtében a közelmúltban a Coca-Cola light termékük 0,5 literes és 1,75 literes PET-kiszereléseire Coca-Cola ZERO logóval ellátott fekete csavarzár került.
Az érintett üdítőitalokat Magyarországon gyártották.
A kólarajongóknak nem kell tovább bizonytalanságban élniük, hiszen a vállalat egyértelművé tette, hogy a PET-csomagolásban Coca-Cola light szénsavas üdítőital található, az ital összetétele megegyezik a termék címkéjén található összetevőlistával. Felhívták figyelmet arra is, hogy a fekete Coca-Cola ZERO-kupak nem befolyásolja a Coca-Cola light termék megszokott minőségét. Arra a kérdésre, hogy a gyártási hiba mekkora tételt érint, a lap nem kapott választ.
A vállalat honlapja szerint a különbséget a finom ízt kialakító édesítőszermix okozza: a Coca-Cola zéró ízét három kalóriamentes édesítőszer, a ciklamát, az aceszulfám-K és az aszpartám okozza. A Coca-Cola light az aszpartám és az aceszulfám-K keverékét tartalmazza. Mind a kettő termék alacsony energiatartalmú és cukormentes.
Az aszpartám egy mesterséges édesítőszer, amelyet számos alacsony kalóriájú és cukormentes ételben és italban alkalmaznak. Kémiai felépítése két aminosavból áll: aszparaginsavból és fenilalaninból. Édesítőereje körülbelül 200-szorosa a cukorénak, ezért kis mennyiség is elegendő a kívánt édesség eléréséhez. Hatásairól az utóbbi időszakban több tudományos cikk is megjelent, és ezek alapján különféle nemzetközi szervezetek petíciót indítottak annak betiltásáért. Például a Foodwatch International közleménye szerint „nem vesztegethetjük el az időt”. Az aszpartám betiltásáról ebben a cikkünkben olvashatsz bővebben.
Nos, most még nem pörög az üzlet, de már akad olyan szemfüles "üzletember", aki ötvenezer forintot kér egy félliteres Light kóláért ZERO kupakkal. A vállalkozás merésznek tűnik, hiszen még számos áruház polcain van kit csomagolási hibás termék, így a nagy bizniszre még várni kell.
Kiemelt fotó: Shutterstock
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.