„A Pepsi történetének legjövedelmezőbb reklámja” – olvasható az egyik megjegyzés a topkommentek között a Coca-Cola Youtube-csatornáján arra utalva, hogy bár tavaly is elégedetlenek voltak az üdítőital fogyasztói a cég mesterséges intelligenciával készült karácsonyi reklámvideójával, idén sem kaptak mást. Van, aki azt írja, így hal meg a kreativitás, de a videóban elhangzó, jól ismert dal egyik során is élcelődnek : az „it's always a real thing”-ben – amely a szövegben arra utal, hogy a karácsonyi időszakban valódi dolgok történnek – szerintük egy szót át kellene írni „Al”ways-re.

Így készült a Coca-Cola 2025-ös karácsonyi videója
A Coca-Cola nemcsak a karácsonyi videóját töltötte fel a csatornájára, de egy majdnem három perces "Így készült" rövidfilmet is láthatunk arról, miképpen készítették el idén a mesterséges intelligencia segítségével a reklámot. Mindjárt a videó elején láthatjuk a különbséget az első, 1995-ös hagyományos tévéreklám, illetve a 2024-es már mesterséges intelligenciával készült videó és a mostani között. A készítők úgy vélik, a végeredmény „szuper kifejezően hiperrealista” lett. Az öt főből álló kreatív csapatnak 30 napja volt arra, hogy 70 ezer videókockát megtervezzen és olyan élethűvé tegye a videóban látható állatokat, amennyire csak lehet. Ha összehasonlítjuk a tavalyi videóval, akkor ez szemmel láthatóan is jobban sikerült, és ahogy elhangzik, moziminőségű lett a végeredmény.
Ez azonban, tovább olvasva a kommenteket, nem enyhítette a Coca-Cola fogyasztók csalódottságát, hogy idén sem kaptak egy valódi, Al-mentes karácsonyi videót ajándékba. Nagyon sokat kellett lefelé görgetni, mire rátaláltunk erre a véleményre: aranyos állatok, csodálatosan megrajzolt képek, gyönyörű megvilágítás – a mesterséges intelligencia nem számít.
Ilyenek az igazi karácsonyi emlékek
„Ez az igazi karácsonyi hangulat, mesterséges intelligencia nélkül, ráadásul, egy kedves, klasszikus karácsonyi dallal” – ez a komment már a Coca-Cola élőszereplős videója alatt található, mindegy alternatívaként szolgálva a mesterséges intelligenciával készülttel szemben. Úgy látszik, a cég mégiscsak meghallotta a fogyasztók óhaját, így lehet, olyan sok ünnepi asztalra mégsem kerül Coca-Cola helyett Pepsi.
Kiemelt fotó: Shutterstock













