Hiába háborodtak fel tavaly sokan azon, hogy a Coca-Cola a mesterséges intelligenciát bevetve készítette el a karácsonyi videóját, 2025-ben sem tért vissza a régi recepthez. A kommentelők idén sem kímélik a céget, már-már arról beszélnek, hogy a Coca-Cola ezzel a Pepsi malmára hajtja a vizet.

„A Pepsi történetének legjövedelmezőbb reklámja” – olvasható az egyik megjegyzés a topkommentek között a Coca-Cola Youtube-csatornáján arra utalva, hogy bár tavaly is elégedetlenek voltak az üdítőital fogyasztói a cég mesterséges intelligenciával készült karácsonyi reklámvideójával, idén sem kaptak mást. Van, aki azt írja, így hal meg a kreativitás, de a videóban elhangzó, jól ismert dal egyik során is élcelődnek : az „it's always a real thing”-ben – amely a szövegben arra utal, hogy a karácsonyi időszakban valódi dolgok történnek – szerintük egy szót át kellene írni „Al”ways-re. 

A Coca-Cola a Pepsi malmára hajtja a vizet a karácsonyi videójával?
A Coca-Cola 2025-ben is a mesterséges intelligenciával készítette a karácsonyi videóját /Fotó: Shutterstock

Így készült a Coca-Cola 2025-ös karácsonyi videója

A Coca-Cola nemcsak a karácsonyi videóját töltötte fel a csatornájára, de egy majdnem három perces "Így készült" rövidfilmet is láthatunk arról, miképpen készítették el idén a mesterséges intelligencia segítségével a reklámot. Mindjárt a videó elején láthatjuk a különbséget az első, 1995-ös hagyományos tévéreklám, illetve a 2024-es már mesterséges intelligenciával készült videó és a mostani között. A készítők úgy vélik, a végeredmény „szuper kifejezően hiperrealista” lett. Az öt főből álló kreatív csapatnak 30 napja volt arra, hogy 70 ezer videókockát megtervezzen és olyan élethűvé tegye a videóban látható állatokat, amennyire csak lehet. Ha összehasonlítjuk a tavalyi videóval, akkor ez szemmel láthatóan is jobban sikerült, és ahogy elhangzik, moziminőségű lett a végeredmény.

Ez azonban, tovább olvasva a kommenteket, nem enyhítette a Coca-Cola fogyasztók csalódottságát, hogy idén sem kaptak egy valódi, Al-mentes karácsonyi videót ajándékba. Nagyon sokat kellett lefelé görgetni, mire rátaláltunk erre a véleményre: aranyos állatok, csodálatosan megrajzolt képek, gyönyörű megvilágítás – a mesterséges intelligencia nem számít. 

Ilyenek az igazi karácsonyi emlékek

„Ez az igazi karácsonyi hangulat, mesterséges intelligencia nélkül, ráadásul, egy kedves, klasszikus karácsonyi dallal” – ez a komment már a Coca-Cola élőszereplős videója alatt található, mindegy alternatívaként szolgálva a mesterséges intelligenciával készülttel szemben. Úgy látszik, a cég mégiscsak meghallotta a fogyasztók óhaját, így lehet, olyan sok ünnepi asztalra mégsem kerül Coca-Cola helyett Pepsi. 

Kiemelt fotó: Shutterstock

 

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.