hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Dietetikussal elemeztük a bolti óriásszendvicseket - íme az eredmény!

Gyors és egyszerű megoldás, ha éhesek vagyunk: egy megaszendvics a boltból. Házigazdánkkal, Somogyi-Kovács Anita dietetikussal lemásoltunk két népszerű és sok helyen kapható óriásszendvicset, és alaposan megvizsgáltuk. Íme, az eredmény!

A szendvicseknél, főleg a bolti változatok esetében, többnyire túl sok a kenyér, és kevés a „tartalom”. Ám a nagy adag pékáru önmagában még nem garantálja a hosszan tartó telítettségérzetet! Éppen ezért mindig érdemes megvizsgálnod a feltét mennyiségét, illetve minőségét, az otthoni szendvicskészítésnél pedig szintén törekedni kell arra, hogy megtaláld a helyes arányt.

Tippek:

1. Válassz sovány felvágottakat és sajtféléket.

2. Bánj óvatosan a vajjal és a margarinnal! Helyettük beválhat például a mustár, de akár a túró vagy a cottage cheese is. Viszont ha fogyókúrázol, ne tegyél még sajtot is a szendvicsbe!

3. A főszerepet mindig a zöldségek játsszák. Paprika, paradicsom, uborka, saláta, spenótlevél: ezek mind bőven jöhetnek a szendvicsbe!

4. Pékáruból azért érdemes a teljes kiőrlésűt vagy korpásat választani, mert az tovább biztosítja a jóllakottságérzetet.

Sonkás-sajtos szendvics

Szendvicskrém: 1 ek - kb. 90 kcal
Selyemsonka: 2 szelet - kb. 20 kcal
Uborka: 3 karika - kb. 2 kcal
Edami sajt: 2 szelet - kb. 75 kcal
Bagett: 1 db (kb. 75 g) - kb. 175 kcal
Fejes saláta: 2 levél - kb. 1 kcal
Paradicsom: fél db - kb. 13 kcal

Összegzés:

A mi szendvicsünk nagyjából 376 kalóriát tartalmazott. Ez nem túl sok, viszont maga a szendvics nem a legtökéletesebb. Egyrészt fehér lisztből készült pékárut használtunk, másrészt a zöldségfélék mennyisége sem túl sok.

Egészségesebb, laktatóbb változat: Bagett helyett jöhetne teljes kiőrlésű kifli, a szendvicskrém helyett light margarin vagy némi mustár. Nyugodtan mehet bele több paradicsom, saláta és uborka, hiszen ezek kalóriatartalma elenyésző, ugyanakkor számos értékes vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak! Még 1 szelet vékony sajt vagy selyemsonka jó ebéddé teheti ezt a szendvicset.

Paradicsomos-mozzarellás szendvics

Paradicsom: 1 db - kb. 26 kcal
Magos óriás kifli: 1 db (kb. 100 g) - kb. 200 kcal
Olívaolaj: 1 tk - kb. 30 kcal
Pizzamozzarella: 50 g - kb. 155 kcal
Bazsalikom: 2 g - kb. 1 kcal

Összegzés:

413 kcal... Nagyobb volt a kifli, mint a másik szendvicsnél, az energiatartalmát tekintve ezért „nyert” ez a darab. Viszont az olívaolaj egészséges, ráadásul itt nem is használtunk belőle túl sokat. Plusz a mozzarella is sovány sajtfajta.

Egészségesebb, laktatóbb változat: Ahogy a másik szendvicsnél, itt is érdemes teljes kiőrlésű és némileg kisebb súlyú, méretű pékárut választani. Rakhatsz bele még paradicsomot és bazsalikomot, az sosem árt! Ez a szendvics így szintén remek ebéd lehet.

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss