Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Fogyókúráznál, de nem tudod, mit ehetsz? Isteni diétás fogások, pofonegyszerűen!

default user icon
MME
Minden fogyókúra alaptézise, hogy sok friss zöldséget és gyümölcsöt kell fogyasztani a sok, szénhidrátban gazdag és zsíros fogás helyett - ám, ez nem azt jelenti, hogy salátaleveket ropogtatva kell végigszenvednünk a diétázva töltött heteket. Adunk néhány remek ötletet, hogyan lehet sokoldalúan, változatosan, egészségesen, magunktól semmi jót meg nem vonva elérni az álomalakot!
Sokoldalúan

Tévedés azt hinni, hogy a vegyes saláta csak és kizárólag fejes salátából és „kísérőből” állhat. A lehetséges variációknak csak a fantáziád, no meg a hozzávalók kalória- és zsírtartalma szabhat határt! A megfelelően összeállított vegyes saláta egyrészt nagyszerű köret lehet a sovány húsból és halból készült fogások mellé, másrészt viszont, ahogy az az alábbiakból rögtön kiderül, akár főfogásként is megállja a helyét. Mivel párosítsd a salátaféléket, ha karcsúsodni vágyik? Ebben segítünk most! 

Zöldségek - bármennyit, büntetlenül!

Tele vannak rostokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Mivel a legtöbbnek igen alacsony a kalóriatartalma, bátran falatozhatsz belőlük.

Kiindulópont: salátafélék

Például a semlegesebb ízű fejes saláta, jégsaláta, madársaláta, római saláta, az enyhén csípős-borsos rukkola, a kissé kesernyés endívia, cikória vagy radicchio, valamint a fodros levelű lollo rosso, lollo bionda.

Továbbiak:

Paradicsom, paprika, cukkini, padlizsán, hagymafélék, kígyóuborka, gomba, szárzeller, brokkoli, spenót, zöldbab, zöldborsó, spárga, kínai kel, retek, de érdemes kipróbálni a különböző csíraféléket is. A lencse, a csicseriborsó és a csemegekukorica szintén egészséges és finom, ám ezeknek a mennyiségére azért nem árt ügyelned! Ugyanez a helyzet az avokádóval is, amely rendkívül gazdag egészséges zsírokban, viszont az energiatartalma - éppen ezért - meglepően magas.

Hús- és halfélék, sajtok - Ügyelj  zsírtartalomra!


A sovány hússal vagy zsírszegény sajttal felturbózott saláta könnyű ebédnek vagy vacsorának is beválik.

Húsok, halak: Csirke- vagy pulykamell, bőr nélkül, sovány marha- vagy sertéshús (pl. hátszín, bélszín, szűzpecsenye, sovány karaj), csirkemellsonka (ma már több helyen kapható 7%-os zsírtartalmú sovány szárnyassonka!), tőkehal, pisztráng, tengeri süllő, amur, hekk.

Sajtok: Light mozzarella, trappista, zsírszegény túró, ricotta, cottage cheese. Ha picit zsírosabb fajtát választanál, hiszen mondjuk a görög salátához a feta illik a legjobban, akkor abból csak kis mennyiséget, esetenként max. 20-30 g-ot fogyassz.

Gabonafélék, tészták - A lényeg a mennyiség!

A gabonafélékkel, tésztákkal dúsított vegyes saláták tökéletes főételnek számítanak. Azonban arra nagyon kell ügyelni, hogy az adott fogásban a mennyiségük ne haladja meg a 40-50 g-ot, főleg, ha húst vagy sajtot is teszel bele.

Finom és egészséges: Kuszkusz, durumtészta, bulgur, quinoa, köles, hajdina, barna rizs.

Pékáruk: Pirított kenyérkockát szeretne tenni a salátába? Válaszd a Graham-lisztből készült vagy korpás termékeket, a fent említett mennyiségben!

Dresszing, olajos magvak - Csak óvatosan!

A zsiradékok rendkívül fontosak a szervezet optimális működéséhez, de csak meghatározott mennyiségig! A salátaöntetek közül nem tilosak az olajos dresszingek sem, ha a megfelelő fajtát választod, és személyenként legfeljebb 1 tk-nyit használsz belőle. A nem olajos öntetek alapja kefír vagy zsírszegény joghurt legyen, a majonézt, a tejszínt kerüld el, ha lehet, még a light változatokat is!

Ízletes öntetek: 1 tk növényi olaj (pl. olíva-, tökmag-, búzacsíra-, szőlőmag-) 1 tk ecettel (a balzsamecet különösen finom!), egy kevés mustárral, ízlés szerint pár csepp mézzel; kefír vagy zsírszegény joghurt apróra vágott friss zöld fűszerekkel.

Magvak: Egészséges zsírsavakban rendkívül gazdagok, ezáltal jótékonyan hatnak a koleszterinszintre, a szív- és érrendszerre. Ugyanakkor nem szabad túlzásba vinni a fogyasztásukat, a sózott változatokat pedig messziről kerüld el! A salátába bőven elég adagonként 10-20 g tökmag, napraforgómag, dió vagy mandula.

 

MÉG TÖBB DIÉTATIPPÉRT ÉS FOGYÓKÚRÁS TANÁCSÉRT KERESD A FANNY MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMÁT AZ ÚJSÁGÁRUSOKNÁL!
10 ALAPSZABÁLY, HOGY ÉHEZÉS NÉLKÜL, EGYSZERŰEN FOGYJ! >>> 
MIT MIVEL HELYETTESÍTS? 7 SZUPER REGGELI, HA FOGYNI AKARSZ! >>> 
DIÉTÁZOL? EGYÉL ZABOT ÉS FOGYJ! ÍME 3+1 TUTI RECEPT! >>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss