Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Ég a gyomrod? Puffadsz? 4 tipp a jó emésztésért

default user icon
MME
A nehéz ételek és a nagy lakomák még a legszívósabb gyomrot is igénybe veszik. Íme tippjeink, hogy okosan élvezhesd a válogatott finomságokat!

A puffadás és a gyomorégés sokak mindennapjait megkeseríti. Persze, a probléma hátterében ételallergia vagy egyéb betegség is állhat, ám legtöbbször mégis a rendszertelen vagy a nem megfelelő étkezés felelős a jelentkezéséért.

Nem kell azonban, hogy minden a diétáról szóljon: okos döntésekkel és némi odafigyeléssel megkönnyítheted szervezeted munkáját!

1. Cseréld le a köretet!

Nem kell mindig rizst vagy tésztát enni! Egy kiadós saláta is lehet főétel, főleg, ha a zöldekhez finom sonkát, húst, sajtot vagy tojást társítasz.

2. Többször keveset

Nem kell lemondani a fenséges ízekről, ha odafigyelsz az időzítésre és a mennyiségekre! 2-2,5 óránként egyél kisebb adagokat, így az anyagcseréd nem lassul le. Ügyelj arra, hogy a három főétkezés között gyümölcsöt, zöldséget és joghurtot fogyassz.

Minden, ami egészséges >>>

3. Előtte vagy utána?

A megfelelő folyadékfogyasztás a jó gyomorműködés egyik alapfeltétele. Ha evés közben általában sok vizet iszol, emiatt pedig puffadás, fokozott gázképződés vagy fájdalom jelentkezik, csökkentsd a folyadék mennyiségét, vagy hagyd a vízivást evés utánra.

4. Emésztéskönnyítő fűszerek

Rozmaring, bazsalikom, zsálya: e kedvelt fűszernövények jótékonyan hatnak nyálkahártyákra – így a gyomor és a bél falára is. A majoránna és a rozmaring ráadásul hatékony puffadásgátló is, így a kellemetlen mellékhatás egy csapásra megszűnik.

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss