Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Betegségek ellen is védenek: Így nevelj csírákat otthon

default user icon
MME
Sokkal több előnyét élvezhetjük a zöldségeknek és a hüvelyeseknek, ha csíra formájában is fogyasztjuk őket. Ráadásul otthon is egyszerűen csíráztathatunk – mutatjuk, hogyan.

A csíráztatás folyamata otthon is roppant egyszerű. Megéri rászánni néhány napot, mert a csírák koncentráltan tartalmazzák a vitaminokat, ásványi anyagokat, és könnyebben emészthetőek.

 

Csíráztatás lépésről lépésre

Először alaposan megmossuk a csírázatni kívánt növényt, majd egy edényben, tiszta vízben beáztatjuk őket néhány órára, esetleg egy éjszakára. Ezt követően átöblítjük folyó víz alatt, hogy a szennyeződéseket eltávolítsuk, majd egy befőttesüvegbe tesszük a szemeket, és tiszta textillel letakarjuk az üveg tetejét. Fejjel lefelé fordítjuk, és így hagyjuk néhány órára. Hogy megfelelő nedvességet biztosítsuk nekik, 12 óránként öblítsük át őket. 3-4 nap elteltével megjelennek a csírák, amiket már fogyaszthatunk is.

 

 

Fontos! Ha magról csíráztatunk, akkor kifejezetten erre a célra szánt magokat vásároljunk. Ha a szupermarketekben is fellelhető kész csírát veszünk, csakis friss, hűtött terméket válasszunk.

A csírafogyasztás előnyei

A jobb emészthetőség és a magasabb tápérték mellett a felhasználásuk sokszínűsége miatt is érdemes csírákat fogyasztani. A hüvelyeseken kívül a gabonafélék, egyes olajos magvak, sőt a zöldségek magjaiból is nevelhetünk csírákat.

  • búzacsíra: a benne lévő klorofill segíti az oxigén áramlását a vérben, tisztítja a májat, normalizálja a vérnyomást, stabilizálja a vércukorszintet, segíti az emésztést. Gyulladásgátló, baktériumölő hatású.
  • zabcsíra: a magas B- és E-vitamin-tartalma miatt hozzájárul az idegrendszer megfelelő működéséhez, valamint a bőr és a haj egészségéhez.
  • lencsecsíra: magas rosttartalmú, hosszan eltelít, csökkenti a vércukorszintet. Nagymértékben tartalmaz magnéziumot, vasat és cinket.
  • mungóbabcsíra: kitűnő növényi fehérjeforrás, nagy mennyiségben tartalmaz vasat és C-vitamint.
  • lenmagcsíra: esszenciális zsírsavakat tartalmaz, csökkenti a rossz koleszterin szintjét, valamint gyulladáscsökkentő.
  • hagymacsíra: antibakteriális és méregtelenítő hatású, erősíti az immunrendszert.
  • retekcsíra: méregtelenítő, immunerősítő hatású. Vízhajtó hatása miatt tisztítja a veséket.

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

Ezek is érdekelhetnek

Friss