hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

A top 7 zsírégető étel, amit a sarki boltban is megvehetsz!

default user icon
MME
A legjobb zsírégető ételek azok, amelyek könnyedén beszerezhetőek, biztosan meg tudjuk vásárolni a sarki kisboltban is, vagy akár a közeli piacon. Nem drágák, fogyasztásuk nem jelent extra kihívást, és még finomak is. Ezen ismérvek alapján született a lenti lista!

1. Csirkehús

A sovány csirkehús, mint például a bőr nélküli csirkemellfilé, jó fehérjeforrás, a minőségi fehérje pedig minden egészséges diéta alapja. Tartalmaz kalciumot, cinket és szelént, de nagy előnye, hogy alacsony zsírtartalma van, így az ásványi anyagaival közösen valódi zsírégető ételnek számít, kitűnő segítség a fogyásban.

2. Zöldségek

Talán ezt a csoportot kell a legkevésbé magyarázni. A legegészségesebb nassolnivalók. Tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, és a legtöbb zöldség rengeteg vizet tartalmaz, ami növeli a teltségérzetet. Így nem csak jól lakunk vele, de úgy lakunk jól, hogy a hízásra még csak gondolni sem kell.

3. Görög joghurt

A görög joghurtban majdnem kétszer annyi fehérje van, mint más joghurtokban. Hosszabb ideig telíti el a gyomrot, így hosszabb ideig nem lesz tőle éhes az ember. 

4. Halak

A lazac, hering, szardínia, makréla és más olajos halak omega-3 zsírsavakat tartalmaznak, amelyek bizonyítottan csökkentik a gyulladást és a szívbetegségek kockázatát. Ezenkívül az omega-3 zsírsavak segíthetnek a testzsír elvesztésében is. Noha a halak nem a legolcsóbb kategória a bevásárló listán, érdemes olykor ezt választani, mert zsírégető hatása mellett kiváló fehérjeforrás is. A fehérje emésztése nagyobb teltségérzethez vezet és jelentősen növeli az anyagcserét, mint a zsír vagy szénhidrát emésztése.

5. Tojás

A tojás olyan magas fehérjetartalmú étel, amely segíthet az éhség csökkentésében, növeli a teltségérzetet és fokozza a zsírégetést. Bár a tojássárgáját a magas koleszterin-tartalma miatt korábban kerülni kellett, a teljes tojásról kimutatták, hogy segít megvédeni a szív egészségét azoknál, akiknél nagyobb a betegség kockázata. Ha reggelire fogyasztod, csökkenti az éhséget és elősegíti a teltségérzetet több órán keresztül.

6. Fahéj

Egy fűszer, amit sokan csak karácsony környékén használnak, pedig ez nagy hiba. A fahéj stabilizáló hatással lehet a vércukorszintre. Ez csökkentheti az étvágyat, különösen a 2 -es típusú cukorbetegeknél. Keverd bele a reggeli joghurtodba, add hozzá a kávédhoz, vagy csak szórd meg vele a délutáni körtédet. Édességet kapsz anélkül, hogy sok kalóriát fogyasztanál.

7. Zöld tea

Hogy ne csak az ételeket dicsérjük: itt van egy remek zsírégető ital is, a zöld tea.
Számos tanulmány szerint a zöld tea elősegítheti a fogyást, mivel serkenti a test zsírégetését. Akár napi négy csésze zöld tea fogyasztása számos egészségügyi előnnyel járhat, beleértve az elégetett kalóriákat is. Ezt a tulajdonságát a benne található catechin nevű anyagnak köszönheti, amely gyorsítja az anyagcserét.

Zsírégető hatású ételekről és italokról még többet olvashatsz a Gyógyzóna.hu  cikkeiben: ittitt ésitt !

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss