Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

A 6 legjobb fogyókúrás tanács nőknek

default user icon
MME
A nők rengeteg elvárást támasztanak magukkal szemben a fogyás terén (is). Sok esetben hajlamosak vagyunk összehasonlítgatni a testünket másokéval, pedig a diéta lehetőségei és eredményei midenkinél eltérőek. A lényeg, hogy saját magunkhoz mérten mindent megtegyünk azért, hogy egészségesebben étkezzünk. A trendi villámdiéták helyett inkább fogadd meg a következő tanácsokat!

Nincsenek „jó” és „rossz” ételek

„Ahelyett, hogy az ételeket jó és rossz kategóriába sorolnánk, gondolkodjunk inkább úgy, hogy miket ehetünk gyakran, néha és ritkán” - tanácsolja Ellie Krieger, dietetikus. Ezek a címkék segítenek átgondolni, hogy mit mikor ehetünk. A legegészségesebb ételek, mint a zöldségek, gyümölcsök, sovány fehérjék legyenek az étrended alapkövei, de de azért néha megengedhetsz magadnak egy pizzát, sőt, ritkán még akár a kedvenc süteményedet is bűntudat nélkül(!) megeheted. A lényeg, hogy figyelj oda arányokra! 

ENGEDD EL A „MINDENT VAGY SEMMIT” MENTALITÁST

Ha például a szerdai ebéd nem a tervek szerint alakul, ne várj hétfőig az újrakezdéssel. Az a sajtos hamburger, amit megettél, semmi ahhoz képest, amiket addig fogyasztasz el, amíg a hétfői újrakezdésre vársz. Gondolja inkább arra, hogy ellőttél egy „ritkán” kategóriás fogást!

HALADJ FOKOZATOSAN!

Ahelyett, hogy azt mondanád, mostantól csak egészségesen fogsz táplálkozni, inkább haladj fokozatosan. Például első lépésként fogadd meg, hogy csak heti 2-3 nap eszel desszertet. Ha kisebb célokat tűzöl ki magad elé, azokat könnyebb lesz elérni, így pedig sikerélményed lesz, ami nem veszi el a kedved a diétától.

Egyél finomakat!

Az egészséges étkezést ne érezd büntetésnek! Készíts olyan fogásokat, amiket egyébként is szívesen fogyasztanál. Például ha az a cél, hogy minél több vizet igyál, ízesítsd citrusfélékkel, mentával vagy bazsalikommal. Ha a cél a több zöldség, akkor az unalmas saláták helyett készíts különleges salátákat. Minden ételből hozd ki a maximumot!

Ne hasonlítgasd magad másokhoz

Gyakran irreális célokat tűzünk ki magunk elé, és az Instagramon látott sztárokhoz próbálunk hasonlítani. Ehelyett inkább azt vedd figyelembe, hogy számodra mi a legegészségesebb, illetve, hogy a saját testalkatodhoz képest miken tudsz változtatni. 

Ne mérd a súlyod folyamatosan

Ha bizakodva ráállsz a mérlegre, de azt látod, hogy alig fogytál, úgy fogod érezni, hogy semmi értelme nem volt a fogyókúrának. De ne feledd, a tartós fogyáshoz időre van szükség, nem egyik pillanatról a másikra fog megtörténni. Ráadásul nőként a súlyunk a menstruációs ciklusunkkal és a napszakokkal együtt ingadozik. 

7 DOLOG, AMIRE MINDEN ÖTVENES NŐNEK FIGYELNIE KELL>>> 

5 GYÓGYNÖVÉNY, AMIT MINDEN NŐNEK ISMERNIE KÉNE>>> 

5 POFONEGYSZERŰ SZABÁLY A TARTÓS FOGYÁSHOZ!>>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss