Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

A koronavírust is elkaphatod! Így betegíthet meg a saját telefonod

default user icon
MME
Kutatások szerint az, hogy a mobiltelefonunk szinte egész nap velünk van, negatívan hathat a testi és a lelki egészségünkre. A következő tippek betartásával azonban könnyedén elkerülhetjük a betegségeket!

ELKAPHATOD MIATTA A KORONAVÍRUST

Tanulmányok szerint egy átlagos mobiltelefon tízszer olyan piszkos, mint egy WC-ülőke. „Egy koszos telefon hatással lehet az egészségünkre. Mint a legtöbb tárgyon, a telefonon is csillagászati mennyiségű baktérium van, és ezt közvetlenül az arcunkhoz érinteni, nem a legegészségesebb” - mondja Alain Michon, orvos. Így könnyebben elkaphatjuk a megfázást, az influenzát, vagy akár a koronavírust is.

Tipp: A lehető leggyakrabban tisztítsd meg a telefonodat! Minimum napi kétszer-háromszor törölgesd át fertőtlenítő kendővel, továbbá gyakran és alaposan moss kezet, hiszen ha a kezed tiszta, akkor a telefonodon is kevesebb lesz a szennyeződés.

DEPRESSZIÓT OKOZHAT

„A mobiltelefon használata negatívan befolyásolhatja a mentális egészségünket” - mondja Stephanie J. Wong, pszichológus. A közösségi média használata társadalmi összehasonlításra ösztönzi az embereket, ez pedig hátrányosan befolyásolhatja az önbecsülésünket.

Tipp: Korlátozd a közösségi média használatát legfeljebb napi 30 percre. Légy körültekintő, amikor használod - például ha vakali a Facebookon vagy az Instagramon negatív érzéseket kelt benned, nyugodtan törölheted van kikövetheted.

NYAKFÁJÁST OKOZHAT

A 2007-es okostelefonok bevezetése óta ötszörösére nőtt a nyakfájás kapcsán segítséget keresők száma, melynek hátterében az úgynevezett „text neck”, vagyis az „sms nyak” áll. Ez azt jelenti, hogy amikor a telefonunk fölé görnyedünk és megdöntjük a fejünket, a nyakunkra sokkal nagyobb teher nehezedik, és emiatt megfájdulhat, begörcsölhet a nyakunk. 

Tipp: Tartsd a telefont szemmagasságban és ne maradj ugyanabban a testhelyzetben 15 percnél tovább. Ha szükséges, állíts be emlékeztetőt a telefonodon, hogy figyelmeztessen a mozgásra. 

IZOMFÁJDALMAd lehet tőle

Néha szokatlan a testtartásunk, mikor a telefonunkat használjuk - például, mikor a vállunkkal tartjuk a telefont a fülünkhöz. Ez izomfeszültséget és görcsöt is eredményezhet.

Tipp: Ne tartsd a telefont a válladdal! Inkább hangosítsd ki, vagy használj fülhallgatót.

Álmatlanságot okozhat

A lefekvés előtti túlzott telefonhasználat negatívan befolyásolhatja az alvást. Mivel a figyelmed a képernyőre összpontosul az álom végleg kimegy a szemünkből, ráadásul a LED fény a melatonin termelést is megzavarja, ami a nyugodt alváshoz segítene hozzá.

Tipp: Kerüld a telefonozást a lefekvés előtti 2-3 órában, így garantáltan nyugodtabb lesz az éjszakád.

6 HELY, AHOL SOHA NE TARTSD A MOBILTELEFONOD>>> 

ÍGY TISZTÍTSD MEG A TELEFONODAT A RÁTAPADT KÓROKOZÓKTÓL>>> 

5 HELY, AHOL KÖNNYEBBEN ELKAPHATOD A KORONAVÍRUST>>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss