6 egészséges szokás, ami erősíti az immunrendszert

default user icon
MME
Néhány apróság, amik közül ha csak egyet is beiktatsz a napirendedbe, akkor máris segítettél a testednek a betegségek legyőzésében.

Irány a napfényre!

Szakértők szerint az egyik oka annak, hogy télen gyakoribb a megfázás, hogy kevesebb napfény ér minket, vagyis kevesebb D-vitaminhoz jut a szervezetünk. És bár ahhoz, hogy kijelenthessük, a D-vitamin kifejezetten megvéd minket a náthától és az influenzától, még további kutatások szükségesek, abban biztosak lehetünk, hogy megerősíti az immunrendszerünket.

IGYÁL SOK-SOK VIZET...

...és teát, és húslevest, vagy bármilyen folyadékot, amiben nincs túl sok cukor. „A hidratáltság nagyon fontos a szervezet számára, ugyanis a víz alaposan átmossa a szervezetet” - mondja a dietetikus, Wesley McWhorter.

Aludj több mint 7 órát

Emlékszel, mikor egymás után három éjszakát végig tanultál a záróvizsga miatt? Utána pedig lebetegedtél, igaz? Nem véletlen! A kutatások ugyanis azt mutatják, hogy az alváshiány jelentősen gyengítheti az immunrendszert.

Zöldségek és gyümölcsök minden mennyiségben

Szuper immunerősítő, ha rendszeresen fogyasztasz friss zöldségeket és gyümölcsöket. McWhorter szerint az egyik legjobb a lilakáposzta, ugyanis rengeteg benne az antioxidáns, ráadásul olcsó is. 

Moss kezet rendszeresen

A legjobb, ha naponta 20-30-szor megmossuk a kezünket langyos, szappanos vízzel, minimum 20 másodpercig. És persze az sem árt, ha kézfertőtlenítőt használunk, ha nincs a közelben mosdó - például a metrón vagy a boltban. Egy tanulmány szerint ugyanis óránként kb. 23-szor érintjük meg az arcunkat a kezünkkel, így nagyon fontos, hogy mindig tiszták legyenek. 

Simogasd meg a háziállatodat

A kortizol stressz hormon felhalmozódásának hatására az immunrendszer rezisztenssé válik, ami lehetővé teszi a gyulladásos citokinek fokozott termelését, melyek tovább veszélyeztetik az immunrendszert. Ennek visszaszorítása érdekében, simogasd meg a kutyádat vagy a cicádat. Egy tanulmány ugyanis megállapította, hogy egy háziállat minimum 10 percig tartó simogatása jelentős hatással van a kortizolszint csökkentésére.

Ajánljuk még:

Ezek is érdekelhetnek

Friss