Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

5+1 immunerősítő tápanyag a járvány idejére

default user icon
MME
A koronavírus második hullámának beköszöntével még sürgetőbb, hogy szervezetünk védekező rendszerét a fenyegető betegség jó erőben találja. Ennek egyik nagy titka a vitamindús táplálkozás. Összegyűjtöttünk 5+1 immunerősítő tápanyagot, amelyekkel felturbózhatod immunrendszered.

Homoktövis bármilyen formában

Megfelelő mennyiségben fogyasztva a homoktövis szervezetünk igazi őrangyala lehet. A járvány idején különösen ajánlott a fogyasztása, hiszen C-vitamin tartalma a citrom C-vitamin tartalmának a tízszerese, és antioxidánsokat is nagy mennyiségben tartalmaz. Így, nemcsak az immunrendszer erősítésében, de a fertőző betegségekkel szembeni védekezésben is fontos szerepe van.

Tippek a fogyasztásra: 

  • Áztassunk egy evőkanál homoktövis levelet forrás előtti vagy utáni meleg vízbe. Ezután hagyjuk ázni 15 percig, és ízesítstük a teát ízlés szerint.
  • Tegyéünk néhány csepp homoktövis velőt a limonádéba, és máris egy szuper vitamindús üdítőt kapunk, ami nem mellesleg a gyerekek kedvence is lehet.
  • Színesítsük a reggeli gyümölcsturmixunkat pár szem homoktövis bogyóval. Érdemes olyan gyümölccsel keverni, ami ellensúlyozza a homoktövis kesernyés ízét. Ilyen például a banán is. 

Gyömbér

A gyömbér a gyomor serkentésével támogatja az emésztőrendszert, mely így hozzájárul immunrendszerünk megerősítéséhez. A gyömbérteát sokan csodaszerként tartják számon, ugyanis izzasztó és méregtelenítő hatása segít levinni a lázat, kiírtani a vírusokat, csillapítani a köhögést és a torokfájdalmat.

Tippek a fogyasztásra:

  • Hámozzunk meg zöldségpucolóval egy ujjnyi részt a gyömbérből, majd reszeljük bele egy kancsóba. Öntünk rá forró vizet, és hagyjuk ázni 15 percig. Ízesítsük citrommal, és mézzel, és már kész is a házi gyömbértea.
  • Ugyanígy a limonádédba is reszelhetünk egy kis gyömbért, és máris kész az új immunerősítő ital.

Húsleves

Tanulmányok bizonyítják, hogy a húslevesnek gyulladáscsökkentő és vírusellenes hatása van a benne rejlő vitaminok és antioxidánsok miatt. A só, valamint az evés közben belélegzett gőz szintén segít, hogy az eldugult légutak felszabaduljanak. Magas tápanyagtartalmát főleg a hagyma, a fokhagyma, és az egyéb zöldségek biztosítják.

Tippek a fogyasztásra:

  • Tészta helyett tegyünk minél több zöldséget a levesbe, így fokozva immunerősítő hatását.
  • A levesbe főzzünk bele egy ujjnyi gyömbért is, ettől nemcsak vitamindúsabb, de pikánsabb is lesz és még erősebben hat a szervezet egészségére.

Zabkása reggelire, vagy akár ebédre is

A gyömbérhez hasonlóan a zab is az emésztőrendszer erősítésével segíti az immunrendszer gondtalan működését. A zab értékes vitaminokat, ásványi anyagokat, és rostot tartalmaz, amelyek a bakteriális fertőzésekkel szemben is védelmet nyújtanak. Nem mellesleg, a zabkása, és egyéb zabból készült ételek könnyen, és olcsón beszerezhetőek.

Tippek a fogyasztásra:

  • Dobjuk fel friss, vagy aszalt gyümölcsökkel, tegyünk hozzá magokat, de ha egyszerűen nem akarsz ezzel időt tölteni, rengeteg előre összeállított, nagyon jó minőségű zabkásából válogathatsz például a Mixit oldalán.
  • Kóstoljuk meg sósan is! A zabpehely sósan főzve is egy finom fogás, gazdagítsuk parmezánnal, pirított gombával és hagymával, és keverjünk hozzá egy kis görög joghurtot!

Olajos Magvak

A kalcium és magnézium mind felelősek immunrendszerünk egészségéért. Segítenek a gyulladások enyhítésében, támogatják a szív működését, és az energiatermelést. Mindezt egy-egy apró magban megtaláljuk. Fontos fehérjeforrás lehet például a tejcukor- vagy tejfehérje-érzékenyeknek.

Tippek a fogyasztásra:

  • Színesítsük a salátánkat napraforgómaggal, lenmaggal, és szezámmaggal, salátaöntetnek pedig használjunk tökmagolajat.
  • Egy tál magokkal teli müzli szuperjó kezdése a napnak. Ha nem tudod milyen ízek passzolnának igazán egymáshoz, gyűjts ötleteket a Mixit müzliejiből.

+1 tipp: illóolajok

Kevesen tudják, hogy az illóolajok használata különösen hatékony módszere az immunerősítésnek. Hatóanyagaik ugyanis közvetlenül belélegezve vagy párologtatva, bőrön át felszívódva kerülnek be a szervezetünkbe, és gyorsan kifejtik immunserkentő, fertőtlenítő és gyulladáscsökkentő hatásukat.

Tippek felhasználásra:

  • Takarításkor tegyünk pár csepp teafaolajat a felmosóvödörbe, ami a takarítással nemcsak a felmosott területet fertőtleníti, de vírusölő hatása van az egész légtérre is.
  • Ha nincs otthon spéci párologtató, akkor engedjünk egy kád forró vizet, majd csepegtessünk bele néhány csepp borsmenta vagy citrom illóolajat. Keverjük el jól a vízben és már csak annyi a tennivalónk, hogy élvezzük a forró fürdőt.

5 ÉTEL, AMIVEL MEGELŐZHETED A SZÍVBETEGSÉGEKET! >>>

5 ÉTEL-ITAL, AMI ROSSZAT TESZ A MÁJNAK >>>

A KORONAVÍRUST IS ELKAPHATOD! ÍGY BETEGÍTHET MEG A SAJÁT TELEFONOD >>>

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss