Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

3 gyógynövény a fitt formáért - turbóétrend őszi finomságokkal

default user icon
MME
Az ősz még épphogy csak beköszöntött, de már most érdemes számba venned velünk az évszak azon immunerősítő, gyulladáscsökkentő hatású, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag ajándékait, melyek nem maradhatnak ki a fogyókúrádból.

Kökény

A szilva egyik rokona ez a gyógynövény, mely igen gazdag az immunrendszer-erősítő flavonoidokban. Emellett ismert vérnyomáscsökkentő, vértisztító hatásáról is. Virága hashajtó, termése hasfogó hatású. Diétádba tea formában tudod a legegyszerűbben beilleszteni, ám ha nem rajongsz e meleg italért, e finom desszertbe sütve is fogyaszthatod.



Kökényes-almás pite

Hozzávalók (15 szelethez):
A tésztához: 200 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt • 100 g zabpehelyliszt • 100 g kukoricaliszt • 1 nagy csipet só • 1 késhegynyi szódabikarbóna • 100 ml szűz olívaolaj • 3-4 ek finom szemű zabpehely • 1 ek méz • 1 ek szűz olívaolaj • A töltelékhez: 2 bögre dércsípte kökény • 2 ek darált dió • 2 ek búzacsíra • 2 ek méz • 800 g édes alma, vékonyra szeletelve •1 kk őrölt fahéj • kókuszzsír a tepsihez

Elkészítése:A tésztához keverjük össze a háromféle lisztet a sóval, a szódabikarbónával és 150 ml vízzel, majd dolgozzuk össze az olajjal. Gyúrjunk belőle közepesen kemény tésztát, osszuk két cipóra, és letakarva pihentessük. Közben a kökényt egy kevés vízben tegyük fel főni, majd óvatosan törjük át, és távolítsuk el egészben a magokat. (Figyelem: a magok lehetőleg ne törjenek fel, mert kéksav-/cianidtartalmuk nagy mennyiségben mérgező!) Keverjük össze a darált dióval, a búzacsírával és a mézzel. Az almát hintsük meg a fahéjjal. Pihentetés után az egyik cipót nyújtsuk ki, és fektessük a kókuszzsírral kikent tepsibe. Hintsük meg zabpehellyel, és terítsük a tetejére az almát. Erre kenjük rá a mézes kökényt, majd óvatosan fedjük le a másik, kinyújtott tésztával. A tetejét kenjük meg a mézzel kikevert olívaolajjal, és villával szurkáljuk meg. Előmelegített sütőben, xxx fokon süssük aranybarnára.
Elkészítési idő: 120 perc

Csipkebogyó

Az ősz egyik legismertebb termésének legfőbb hatóanyaga a C-vitamin. Nemcsak az immunrendszer megfelelő működését támogatja, hanem erősíti a vérerek falát is, és elősegíti az oxidációs folyamatokat.

Csipkebogyóleves

Hozzávalók (4 személyre):
• 1 bögre csipkebogyó • 800 ml vaníliás szójatej • 4-5 ek csipkebogyólekvár • 1-2 ek kókuszvirágcukor • 2 kk kukoricakeményítő

Elkészítése:A csipkebogyót éjszakára áztassuk be 300 ml vízbe, majd másnap szűrjük le. A szójatejet melegítsük langyosra a lekvárral és a kókuszvirágcukorral. Közben a kukoricakeményítőt keverjük simára a hideg csipketeában, és lassanként a meleg szójatejhez adagolva sűrítsük be vele a levest. Betétként csipkebogyót tehetünk bele.
Elkészítési idő: 20 perc + áztatás

Homoktövis

Ez a bogyós gazdag C-vitaminban és természetes flavonoidokban, így remekül építi az immunrendszert. A-vitamin-tartalma sem elhanyagolandó, E-vitamin-tartalma révén pedig hatékony védelmet nyújt a káros szabad gyökök ellen.

Homoktövisdzsem

Hozzávalók (kb. 450 ml-hez):
• 500 g homoktövis • 2 db nagyobb alma, a héjával és a magjával együtt kockákra vágva • 250 g finomítatlan nádcukor • 2 ek méz

Elkészítése:A megmosott és lecsepegtetett homoktövist, valamint az almát tegyük lábosba, öntsük fel 400 ml vízzel, főzzük kb. 20 percig. Amikor megpuhult, húzzuk le a tűzről, és szűrőn törjük át. A kapott pépet tegyük vissza a lábosba, ízesítsük a nádcukorral és a mézzel, majd folyamatosan kevergetve kb. 30 perc alatt forraljuk be. Töltsük még forrón az alaposan kimosott, fertőtlenített üvegekbe, csavarjuk rájuk a szorosan tetejüket, fordítsuk fejjel lefelé 5 percre, majd visszafordítva hagyjuk kihűlni.
Elkészítési idő: 70 perc

MÉG TÖBB ÉLETMÓDTANÁCSOT ÉS DIÉTATIPPET TTALÁLSZ A FANNY MAGAZIN EHETI SZÁMÁBAN - KERESD AZ ÚJSÁGÁRUSOKNÁL! >>> 

EGYSZERŰ ŐSZI DIÉTA 7 NAPOS MINTAÉTRENDDEL>>> 

7 OK, HOGY MIÉRT EGYÉL MINÉL TÖBB CÉKLÁT>>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss