Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Vedd meg a magyart! Versenyben a hazaiért - elstartolt a jubileumi Coop Rally

default user icon
MME
Idén, tizedik alkalommal rendezték meg a Coop Rallyt, melynek célja, hogy a sajtó bevonásával felhívják a figyelmet a minőségi, magyar termékekre. Idén a Mindmegette is részt vett a rallyn, elmeséljük, merre száguldottunk!

A Coop üzletek nagy része vidéken található, ahol azzal a céllal rendezik meg a rallyt, hogy népszerűsítsék a minőségi, magyar termékeket és közben egyre tudatosabbá tegyék a vásárlókat. Az eddigi adatok azt mutatják, hogy a kezdeményezés sikeres, hiszen egyre többen keresik a minőségi, magyar termékeket - nincs is nehéz dolga a vásárlóknak, mivel a bolthálózat kínálatának több, mint 80%-a magyar. 

Az első verseny 2006-ban volt, s azóta folyamatosan bővül a versenyt vendégül látók listája, hiszen minden évben más és más, a Coopnak beszállító cégeket, gyárakat látogatnak meg.

Igazi verseny nem volt - de győztest hirdettek!

Az idei rallyn 90 autó és néhány busz indult útnak Kelet-Magyarországra. A résztvevők elsősorban a fogyasztási cikkeket beszállító cégek és a támogató média képviselői voltak, a program gyárlátogatásokból, termékbemutatókból és ügyességi versenyekből állt. Mivel közutakon közlekedtünk, nem lehetett szó igazi versenyről, de a rajt, a cél és a győztes - aki idén a Mirelite Mirsa Zrt. lett,- igazi volt, csak úgy mint a vándorkupa, ami minden évben a legjobban teljesítő versenyzőhöz kerül.

Bor, kávé és péksütemény - 6 üzemet látogattunk meg

Az első állomás az Aquarius-Buszesz csoport volt, ami Közép-Európa egyik legmodernebb palackozó üzeme. Az ásványvíz és üdítőital fogyasztás évről évre nő, ezért sok energiát fordítanak az újrahasznosításra. Jelenleg a palackok 30 %-a készül újrahasznosított műanyagból, de ezt a közeljövőben 70%-ra szeretnék emelni. Ez csak a fogyasztókkal együttműködve lehetséges, vagyis akkor, ha szelektíven gyűjtjük a hulladékot.

Kecskeméten a Fornetti üzemnél álltunk meg. A cég 1997-ben alakult, azóta folyamatosan terjeszkedik, rengeteg országban jelen van, Európában 5000 boltban kaphatóak az aprósütemények. Évente több, mint 40.000 tonna pékárut gyártanak, amit a közeljövőben emelni szeretnének, csakúgy, mint boltjaik számát.

A következő állomás a Nagyhegyesi húsüzem volt, ahol kizárólag GMO mentes, magyar sertést dolgoznak fel. A cég 1990 óta nagy utat tett meg, jelenleg 600 sertést dolgoznak fel naponta, 7000 kg készterméket állítanak elő, 170 főt foglalkoztatnak. A tőkehúson kívül kaphatunk kolbászt, szalonnát, füstölt termékeket is.

Ha Szerencs, akkor csokoládé. A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalatának, a Nestlének, itt is van egy üzeme, ahol leginkább kávét, kakaóport, csokoládéfigurákat állítanak elő. Különlegessége, hogy a három az egyben kávét itt fejlesztették ki, és egészen Kanadáig is szállítanak belőle.

A rally érintette Bőcsön a Borsodi Sörgyárat, ahol a míves, régi erjesztő már használaton kívül van, hiszen ennél sokkal modernebb eszközök szolgálják ki a megnövekedett igényeket. A kezdetben kétféle terméket forgalmazó cég, mára gyáróriássá nőtte ki magát, mivel rengetegen választják a hazai sört. Sajnos háromszor annyi dobozos sört gyártanak, mint üvegeset, aminek a környezeti hatása jóval nagyobb.

Egy kis bor is belefért a programba, természetesen Eger mellett, Ostoros-Novajon. Elmondásuk szerint, a cég fontosnak tartja a magyar fogyasztók ízlésének nevelését. Az ország egyik legnagyobb bortermelő vállalata, több, mint 500 hektáron gazdálkodik, melyből 5 millió palack, jó ár-érték arányú bort készítenek. 

Ezek is érdekelhetnek

Friss