Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Több, mint hízlaló köret: ezért érdemes rendszeresen krumplit enni!

Amióta az édeskrumpli itthon is egyre nagyon népszerűségnek örvend, a hagyományos burgonya kezd teljesen perifériára szorulni, és jó eséllyel pályázik a "minden ételek leghízlalóbbika" címre - holott a krumpli jóval több, mint üres kalóriákban gazdag, vitaminokban szegény zöldségköret!
KRUMPLI ÉS EGÉSZSÉG

A burgonya B6-, valamint C-vitaminban is gazdag. Sok benne a kálcium, ami a csontokat erősíti, több benne a kálium, mint a banánban, ami jó hatással van a szívműködésre, a benne található foszforsók pedig serkentik az idegrendszer működését. A magas vastartalma a vérképzést segíti.

Salaktalanító és lúgosító hatása miatt kiválóan alkalmas regeneráló kúrák alapjaként.

S ha mindez nem lenne elég: a krumpli tele van flavonoidokkal, amelyek a legerősebb antioxidánsok, hatékonyan késleltetik a sejtöregedést, jó hatással vannak az szívműködésre és az érrendszerre.

A népi gyógyászat előszeretettel alkalmazza a reszelt, nyers krumpli ütéstől megdagadt testrészekre, reumára, szemgyulladásra, bőrbajokra is. Fejfájás, migrén esetén, a szemre és a homlokra helyezve is a nyers krumpliszeletek enyhíthetnek a panaszokon.

Emésztési zavarokra, gyomor- és bélbajokra kitűnő étel a héjában főtt burgonya. A sótlan vagy mérsékelten sós krumplipüré és főtt krumpli közömbösíti a túl sok gyomorsavat. 

KRUMPLIDIÉTA: KIPRÓBÁLTUK A 3 NAPOS VÁLTOZATOT, EZEKET TAPASZTALTUK >>>
KRUMPLI ÉS DIÉTA

Tény, hogy a töltött vagy a sült krumpli, a csipsz és a bő zsírban sült hasáb sem tartozik a legalakbarátabb ételek közé - különösen, ha azokat a mártásokat és szószokat is hozzávesszük, amibe tunkolva még finomabbak... Na, de ezekről sem kell teljes mértékben lemondani, ha diétázunk - csupán egészségesíteni egy kicsit! A mártogatós, 20%-os zsírtartalmú tejföl helyett legyen görög joghurt, a töltött krumpli töltelékébe, a krumplibélen kívül keverhetünk még snidlinget, apríthatunk hozzá karfiolt, gombát brokkolit vagy más zöldségeket, és fűszerezhetjük kedvünkre.

FOGYÓKÚRA ÉHEZÉS NÉLKÜL: 5 NAPOS KRUMPLIDIÉTA - MINTAÉTRENDDEL! >>>


Ha pedig hosszú szálú, vékonyra szeletelt sült krumplira vágynák, akkor sem kell elkeserdni: csak vágjuk fel a krumplinkat hosszú vékony hasábokra tegyük sütőpapíttal bélelt tepsibe locsoljuk meg egy kevés(!) olívaolajjal dobhatunk mellé friss, megroppantott fokhagymát és fűszereket, esetleg más, vékonyra szelt zöldséget is, összakeverjük, és mehet a sütőbe! A végeredmény isteni lesz, jobb mint a fritőzben, bő olajban sült társa.

A lényeg tehát, hogy a burgonya fogyasztása nem ördögtől való, sőt! Mértéket tartva és megfelelően elkészítve kifejezetten jótékony hatású, diétabarát superfood!

EZZEL A DIÉTÁVAL FOGYOTT 9 NAP ALATT 7 KILÓT A SHOP STOP RENDEZŐJE >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin