Keress receptre vagy hozzávalóra

6 hasznos tipp, hogy télen is tele legyél energiával!

Megérkeztek a hideg, szeles téli hónapok, az extrém hőmérsékletváltozás pedig nagy kihívást jelent a szervezet számára, de tippjeink segítségével jobban érzed majd magad.

Az alapanyagcsere az a minimális energiamennyiség, amely a szervezet alapvető működéséhez szükséges. A hűvösebb időben hajlamosak vagyunk kevesebbet mozogni, ezzel pedig lelassítani anyagcserénket. Azonban megfelelő táplálkozással és folyadékfogyasztással, elegendő testmozgással és pihenéssel fordíthatsz ezen.

1. Reggelizz!

A felkelést követően elfogyasztott tápláló reggeli fontos kezdete a napnak, hiszen ez tölt fel energiával.

2. Egyél gyakran és fogyassz sok rostot!

A napi élelmiszeradagodat oszd el minél többfelé. Érdemes naponta ötször, de egyszerre mindig keveset enni. Az is nagyon fontos, hogy naponta bevigyünk a szervezetünkbe legalább 30 és legfeljebb 50 g élelmi rostot. Épp ezért a zöldségek és gyümölcsök, a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonatermékek legyenek az étrendjünk állandó elemei!

3. Igyál naponta 1,5-2 liter folyadékot!

Míg nyaranta a hőség miatt többször érzel szomjúságot, télen kevesebbszer jut eszedbe a folyadékbevitel, ezért ilyenkor különösen figyelned kell arra, hogy szervezeted elegendő folyadékhoz és vitaminhoz jusson. Ha a téli hónapokban nem iszol eleget, fokozottan érezheted a szeles idő és a fűtési szezon kellemetlen hatásait. A forró folyadék például felmelegít, ugyanakkor a hideg frissítő gyorsítja az anyagcserét, mert a szervezet több energiát használ el a felmelegítéséhez.

4. Pihenj!

A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás javítja az anyagcserét.

5. Kerüld stresszt!

A túlpörgetett életmód emésztési zavarokat okozhat, így az értékes tápanyagok is nehezebben hasznosulnak szervezetedben.

6. Mozogj!

A nyári karcsúság után ősszel és télen általában az ember felszed egy-két kilót, de ha lelkesen látogatod az edzőtermet vagy hódsz a téli sportok örömeinek, akkor könnyen le is dolgozhatod a felesleget. Az alapanyagcsere és a napi energiaszükséglet leginkább az izomtevékenységgel befolyásolható. 

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin