Keress receptre vagy hozzávalóra

Ne fuss, csak sétálj! Hatékony fogyókúrás program - mintaétrenddel!

Már napi 20 perc sétával is sokat tehetsz az egészségedért és a karcsúságodért, de ha a mozgást mértékletes táplálkozással is kombinálod, garantáltan megszabadulsz jó néhány pluszkilótól. Próbáld ki az alábbi módszert!

Sokan azért nem sportolnak, mert úgy érzik, nem fér bele a mindennapjaikba egy-egy hosszú, kimerítő edzés. Ez a program azonban segít legyőzni a kifogásokat! Nincs szükség hozzá edzőteremre, sem különleges eszközökre, mindössze egy kényelmes sportcipőre és napi 20 percre!

A kutatások szerint ugyanis napi 15-20 perc sétával is felgyorsítható az anyagcsere, ráadásul a mozgás a vérnyomást is csökkentheti. A lényeg, hogy nem szabad „andalogni”, hanem tempósan kell lépdelni, és közben odafigyelni az egyenletes légzésre!

A séta...

...véd a betegségek ellen: a testmozgás erősíti az immunrendszert, ezáltal segíti a szervezetet a betegségek elleni küzdelemben.

...javítja a kedélyállapotot: egy kiadós séta, főleg, ha szép környezetben történik, boldogsághormonokat szabadít fel a szervezetben. Ezért a mozgást követő néhány órában igazán jókedvűnek fogod érezni magát!

...serkenti az agyműködést: Állítólag a rendszeresen sétálók 25%-kal teljesítenek jobban a memorizálandó feladatok megoldásakor, mint azok, akik nem mozognak rendszeresen.

Napi 20 perc séta + könnyű ételek = tartós fogyás

Ha tartós súlyvesztésre vágysz, akkor a rendszeres gyaloglás mellett arra is oda kell figyelned, hogy milyen ételek kerülnek a tányérodra. Válassz az alábbiak közül reggelire, ebédre és vacsorára. Egyik fogás elkészítéséhez sem kell több 15 percnél!

Reggeli
1 db rozsos vagy korpás kifli, ½ tk light margarin, 1 tk méz, 1 kis pohár natúr joghurt, 1 db alma vagy körte
VAGY
1 csésze natúr gabonapehely, 1 csésze zsírszegény tej, 1 csésze bogyós gyümölcs

Ebéd
1 db teljes kiőrlésű zsemle mustárral megkenve, 1-1 szelet sovány szárnyasfelvágott és sajt, 1 db felszeletelt paradicsom, 1 db megtisztított és felkarikázott sárgarépa, 1 db fejessaláta-levél
VAGY
1 vékony szelet grillezett csirkemell, 3 csésze vegyes saláta 1-1 tk olívaolajból és borecetből, pár csepp mézből és egy kevés őrölt fekete borsból készült dresszinggel

Uzsonna
15 szem szőlő vagy 1 db alma, 2 szelet zsírszegény sajt
VAGY
¾ csésze zsírszegény túró, 1 csésze feldarabolt idénygyümölcs (pl. alma, körte, bogyósok)

Vacsora
1 vékony szelet grillezett csirkemell, 1 csésze burgonya- vagy tésztasaláta (nem majonézes öntettel!), 1 db nagy paradicsom felszeletelve, bazsalikommal és balzsamecettel ízesítve
VAGY
1 vékony szelet grillezett pulykamell, 2 csésze párolt zöldbab 1-1 tk olívaolajból és borecetből készült öntettel, frissen őrölt fekete borssal ízesítve

Még több életmód-tipp és diétás tanács az eheti Fanny magazinban! Keresd az újságárusoknál >>>
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin