Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Réz, szelén, cink: ezért figyelj arra, hogy fogyassz belőlük!

A tudomány bebizonyította, hogy egyes ásványok, nyomelemek nélkülözhetetlenek a szervezet számára. Ezek: a kalcium, a króm, a kobalt, a jód, a vas, a magnézium, a mangán, a réz, a szelén és a cink. A kismamáknak különösen az utóbbi három lényeges.
1. a Réz

A réz azért fontos, mert a hemoglobin képződése folyamán segít a vas felhasználásában. A terhes nőknek rendszerint kevesebb a hemoglobinja, a magzat több vasat, kobaltot és rezet igényel fejlődése során, így az anyának kevesebb marad. Természetes összetevőként réz található a borjúmájban, a hüvelyes növényekben, a korpás gabonafélékben és a tengeri halakban.

2. A szelén

Szelénből gyakran szintén nincs elég az állapotos nők szervezetében. Máig nem egyszerű kezelni a problémát: mit kell enni és inni a megfelelő szelénszint eléréséhez? Sajnos az is tény, hogy a mértéktelen adagolás mérgezést válthat ki. A szelénium jelentős szerepet játszik a szív működésében, bizonyos élő organizmusok újrateremtésében (a C-, A- és E-vitaminokkal együtt). Természetes összetevője a hüvelyeseknek, a brokkolinak és a paradicsomnak.

3. a cink

A cink enzimek tucatjaiban fordul elő. Támogatja a szervezetet a fertőzések elleni küzdelemben, segíti az ivarmirigyek működését, a fehérjék lebontását, a gondolkodást, és fontos szerepet játszik a magzat fejlődésében. Sok cinket tartalmaz a gabonacsíra, a tökmag és a mustármag.

Az egészséges életmódról itt olvashatsz tovább >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm

Ezek is érdekelhetnek

Promóció

Magazin