Ezt a négy dolgot soha ne hagyd ki a reggelidből!

A reggelire kiemelten szüksége van szervezetünknek az éjszakai 8, de akár 12 órás nem evést követően. Azok, akik kihagyják, egész nap fáradtabbak, kevésbé tudnak koncentrálni, így gyengébben is teljesítenek - kihagyása ugyanis a vércukor szintjének eséséhez vezet. 
az elhízás ellen

Itt az idő, hogy 5 perccel korábban keljünk minden nap! Tudtad, hogy a rendszeres és kiegyensúlyozott reggeli csökkentheti az elhízás kockázatát, amely nagyban hozzájárulhat a koleszterintszint és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához? Hazánkban az szív-és érrendszeri betegségek a halálozási okok több mint 50 százalékért felelősek, éppen ezért fontos, hogy már a nap első étkezésére olyan ételt fogyasszunk, amelyek segíthetnek elkerülni ezen betegségek kialakulásának kockázatát. 

Egy kiegyensúlyozott reggeli tartalmazzon:

1. teljes értékű gabonát (pl. teljes kiőrlésű kenyeret, péksüteményt vagy gabonapelyhet)

2. állati eredetű fehérjét (pl. tejet, illetve egyéb tejterméket vagy valamilyen húsfélét)

3. zöldséget vagy gyümölcsöt

4. folyadékot

Miért válasszunk gabonapelyhet?

A jó minőségű gabonapelyhek értékes tápanyag, vitamin és ásványi anyag tartalmuknak köszönhetően kiváló alkotóelemei az egészséges táplálkozásnak, mert telített zsírsavakban szegények, rostot és teljes kiőrlésű gabonát tartalmaznak, vitaminnal és ásványi anyaggal dúsítottak, magas a B-vitamin-, a kalcium- és vastartalmuk.

Miért fogyasszunk zabot?

A zab természetesen gazdag béta-glükán rostban. 3 gramm béta-glükán bevitele csökkenti a vér koleszterinszintjét, ezért a zab fogyasztása kifejezetten ajánlott, mivel a szívkoszorúér-betegségek kialakulásában a magas koleszterinszint játssza a főszerepet. Éppen ezért jó hír, hogy reggelire már teljes kiőrlésű zabbal készült gabonapelyhet is fogyaszthatunk, amely hozzáadott vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz.

Forrás: Nestlé

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin