Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Öt narancssárga étel, amiből többet kellene enned

default user icon
Stern Ágnes Egészséges
0
A narancssárga ételek nemcsak finomak, hanem nagyon egészségesek is. Éppen ezért mindenképpen jót teszel azzal, ha minél több narancssárga ételt beiktatsz az étrendedbe. Például az alábbi ötöt.

A színekre sokféle rendszer épül, ami nem véletlen, ugyanis különböző energiájuk, hangulatuk és hatásuk van. Létezik egy úgynevezett színdiéta is, a módszer arra szolgál, hogy színek energiáját kihasználva, sok zöldség és gyümölcs segítségével szabaduljunk meg pár kilótól.

A színdiéta ad egyfajta tudatosságot is, hogy jobban figyelj arra, milyen (színű) ételeket fogyasztasz és hogyan kombinálod ezeket. Mi most diétától függetlenül felosztottunk néhány ételt színek szerint és eláruljuk nektek a jótékony hatásaikat. Most a narancssárga következik.

A narancssárga szín a piros és a citromsárga keveréke, így magában hordozza az energikusságot és a boldogságot. A lelkesedés, az elragadtatás és a kreativitás színe, de köthető a sikerhez és az önbizalomhoz is. Növeli az agyban az oxigén mennyiségét, élénkít és szellemi aktivitást idéz elő.. Ezekhez kapcsolódnak a narancssárga ételek egészségre gyakorolt hatásai is.

Narancs – csökkenti az agyvérzés rizikóját

C-vitaminban és rostokban gazdag. Fitonutriens tartalmának köszönhetően támogathatja a szervezetünket a káros szabadgyökökkel szemben és segíthet megelőzni bizonyos krónikus, illetve daganatos betegségeket. Csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét. Jótékonyan hatnak a vérnyomásra, a koleszterin- és vérzsírszintre. Ráadásul egy kutatás szerint a rendszeres narancsfogyasztás akár 20 százalékkal is csökkentheti az agyvérzés rizikóját.

Sütőtök – Nyugtató hatású

Rengeteg benne az A-vitamin, ami jót tesz a szemnek. A rostjai optimalizálják az emésztést, így segít megelőzni a székrekedést. A növényi eredetű szterinek pedig visszaszorítják a koleszterin szintjét a vérben, megelőzve ezzel az érelmeszesedést és a szívproblémákat. A béta-karotin nagyon erős antioxidáns, így az ebben gazdag zöldségek kulcsszerepet játszhatnak bizonyos rákfajták megelőzésében. Ilyen többek között a prosztata-, a mell- és a tüdőrák is. A béta-karotin képes semlegesíteni a bőrt ért káros hatásokat is. A sütőtök magjában található triptofán hatással van a stressz hormonokra, nyugtatja az idegrendszert. Ezeken kívül pedig remek immunerősítő is.

Őszibarack – csökkenti a vérnyomást

Magas ásványi anyag-, és vitamintartalma kitűnő hatással van szervezetünkre. Természetes antioxidáns és a hormonháztartást is karbantartja. A és C-vitamin-, kálium- és szeléntartalma igen magas. A benne található kalcium és magnézium aránya is kiemelkedő, ezért kitűnő hatással van a csontok regenerálódására, az ásványi anyagok pedig segítik az izmok képződését. Az őszibarack csökkenti a vérnyomást, és kedvező hatással van többek között a szívre és az érrendszerre is.

Sárgarépa – Bőr, haj és fog védő

Erősíti a fogínyt és a nyáltermelést, amivel képes kiegyenlíteni a szájüreg pH-értékét, sőt, csökkenti a lyukas fogak kialakulásának esélyét is. Az anyagok pedig elpusztítják a szájüregben található káros baktériumokat. Magas A-vitamin- és antioxidáns-tartalommal rendelkezik, így segít a bőrünk egészségének megóvásában. Elősegíti a szervezetünkben a kollagén termelést, ami javítja a bőr rugalmasságát, és késlelteti az öregedését. C- és E-vitamin-tartalma serkenti a fejbőr vérkeringését, aminek köszönhetően a haj őszülését is késleltethetjük. Fényessé és erőssé teszi a hajat.

Édesburgonya – Segít az allergia leküzdésében

Egy közepes méretű édesburgonya 28%-át adja a napi mangán-szükségletnek, ami segíti az emésztést, és energikussá varázsol minket, valamint a csontoknak is jót tesz. A quercetin tartalma miatt segít alacsonyan tartani a koleszterinszintet és gyulladáscsökkentő is. Sőt az enyhébb allergiás tüneteket is segíthet leküzdeni. Rostban gazdag, segít stabilizálni a vércukorszintet. Káliumban és B6-vitaminban is gazdag A kálium a magas vérnyomás kezelésében segít, a B6-vitamin pedig a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében. A D-vitamin fontos az immunrendszer és az általános egészség fenntartásához. A fogyasztása segíti megemelni az energiaszintet, feldobja a hangulatot és egészséges csontokat épít.

4 FEHÉR ÉTEL, AMIBŐL TÖBBET KELLENE ENNED >>>

5 ZÖLD ÉTEL, AMIBŐL TÖBBET KELLENE ENNED >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin