Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Oprah Winfrey is ezzel fogyott - ismerd meg a Sonoma-diétát!

default user icon
Stern Ágnes Diéták
0
Nincsenek betarthatatlan szabályok, csak vitamindús, minőségi ételek - nem csodálkozunk, hogy ez Oprah kedvenc diétája. Mutatjuk, miből áll pontosan!

Hogy mi is az a Sonoma? Egy tartomány Kaliforniában, aminek az éghajlati adottságai nagyon hasonlítanak a mediterrán térségéhez. A Sonoma-diéta tehát nem más, mint a mediterrán étrend módosított, amerikai változata.

Olyan ételek fogyasztását írja elő, amelyek energiával töltenek fel és telítettségérzetet okoznak, tehát nem kell koplalni. Ráadásul fokozatosan hangolódhatunk rá a diétára és hosszan megőrizhetjük az eredményt.

A diéta három szakaszból áll:

1. szakasz

A 10 napig tartó időszak alatt elkezdődik a fogyás, és ráhangolódhatunk az egészséges táplálkozás kialakítására. Csak a megadott ételek (ezeket a cikk végén megtalálod)  közül állíthatjuk össze az étrendet, nélkülözni kell a gyümölcsöket, és fokozottan figyelni az arányokra.

Ajánlott adagok:
Reggeli: 75% fehérje, 25% gabona VAGY 50 % gabona, 50% tejtermék
Ebéd: 60% zöldség, 40% fehérje
Vacsora: 50% zöldség, 30% fehérje, 20% gabona

2. szakasz

A kívánt testsúlyt eléréséig tart. Ez a súlyfeleslegtől függően lehet egy-két hetes, vagy több hónap is. Ilyenkor már változatosabban étkezhetünk. A súlycsökkenés lassabban folytatódik, mint az első szakaszban, de a fogyás eredménye már szemmel látható. Az 1. szakaszban engedélyezett ételek mellett már lehet enni friss gyümölcsöket, cukormentes desszerteket, esetleg néhány kocka étcsokoládét, a tejtermékek kibővülnek zsírmentes joghurttal, és beiktatható naponta egy-egy pohár vörös- vagy fehérbor is. A gyümölcsök közül válasszunk ki egyet, és abból együnk napi 70 grammot a főétkezések mellé.

Ajánlott adagok:
Reggeli: 75% fehérje, 25% gabona VAGY 50% gabona, 50% tejtermék
Ebéd és vacsora: 25% zöldség, 25% fehérje (vagy ugyanennyi tejtermék) 25% gabona, 25% gyümölcs

3. szakasz:

Az elért testsúly hosszú távú megtartása, akár életmódváltással. Továbbra is tiltottak a finomított termékek, a fehér lisztből készült pékáruk, a kekszek, a cukor. Az 1. és a 2. szakaszban engedélyezett ételeket fogyaszthatjuk, de az olívaolaj mellett alkalmanként vajat is használhatunk

Ajánlott adagok: (ugyanaz, mint a 2. szakaszban bármilyen gyümölcsökkel.)
Reggeli: 75% fehérje, 25% gabona VAGY 50% gabona, 50% tejtermék
Ebéd és vacsora: 25% zöldség, 25% fehérje (vagy ugyanennyi tejtermék) 25% gabona, 25% gyümölcs

A Sanoma-diétával tehát amellett, hogy figyelünk az arányokra bizonyos ételeket száműzünk, míg másokat rendszeresítünk az étrendünkben.

Ezeket az ételeket kerüljük:

  • Sajtok, krémsajt, jégkrém
  • Kekszek, sütemények, cukorkák
  • Rágcsálnivalók és chipsek
  • Fehér rizs
  • Cukros üdítőitalok, gyümölcslevek
  • Hidrogénezett zsírok, disznózsír
  • Majonéz, krémes salátaöntetek
  • Dzsemek és lekvárok
  • Juharszirup, méz
  • Zsíros húsok, húsáruk, úgymint kolbász és a szalonna
Ezeket az ételeket rendszeresítjük:
  • Zöldségek
  • Gyümölcsök
  • Csirkehús és hal
  • Zsírszegény tej, túró, joghurt
  • Teljes kiőrlésű gabonából készült termékek (kenyér, tészta, müzli, barna rizs)
  • Olívaolaj
  • Olajos magvak (nem a sózott változat)

KIRÁLYI DIÉTA: EZZEL A MÓDSZERREL FOGYOTT KATALIN HERCEGNÉ>>> 

ÍGY FOGYOTT LE BRITNEY SPEARS - ELÁRULTA, MI A TITKA!>>> 

ÍGY FOGYOTT LE BEYONCÉ AZ IKREI SZÜLETÉSE UTÁN>>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin