Keress receptre vagy hozzávalóra

Segítünk lefogyni: 1 nap - 1 diéta trükk - heti ütemtervvel!

Szeretnél lefogyni, de úgy érzed, hiányzik belőled a kezdeti elszántság? Adunk néhány tanácsot, amelyek átlendíthetnek a kételyeken és nehézségeken!
HÉTFŐ

Nem mindegy, hogy csak 1-2 kiló plusztól szeretnél megszabadulni, mert derékban picit szorít a nadrág, vagy jelentősebb súlyfelesleged van. Utóbbi esetben mindenképpen kérj időpontot a háziorvosától, és egy dietetikustól, akik elküldik a megfelelő vizsgálatokra, és szakszerű segítséget nyújtanak az egészséges, sikeres súlyvesztéshez!
+ 1 tipp: Készíts heti tervet! Határozd meg pontosan, hogy a következő napokban mi lesz a napi három főétkezés, a tízórai és az uzsonna, és írj bevásárlólistát. A boltban aztán ne térj el ettől, ne engedj a csábításnak!

KEDD

Az életmódváltás gyakran azzal is jár, hogy egyrészt a jól megszokott ételeket megtanuljuk kalória- és zsírszegényebben elkészíteni, másrészt új ételekkel ismerkedünk meg. Ebben segíthet a táplálkozási szakértő, és a témához illő, megbízható szakácskönyvek és internetes oldalak. Egy a fontos: bárhol keresgélsz és bármit is találsz, annak, aki „csodadiétával” kecsegtet, ne higgy! Fogyasztó csodaszerek nincsenek, a siker kulcsa a kiegyensúlyozott, mértéktartó táplálkozás és a rendszeres mozgás!

SZERDA

Ha eddig is rendszeresen mozgogtál, az nagyszerű, de még így is színesítheted egy kicsit az edzésprogramodat: keressen egy új sportágat, amit eddig nem próbált, és vágjon bele már ma! Ha korábban nem sportolt rendszeresen, akkor itt az idő elkezdeni. Induláskor már az is sokat segíthet, ha elmegy sétálni, és mindennap gyalogol legalább 20-30 percet. A kardiomozgások, mint a kocogás, az úszás, a kerékpározás, tökéletes választásnak bizonyulnak, ha pedig valami izgalmasabbra vágyik, érdemes körülnéznie a különböző csoportos órák között, mert hihetetlenül széles a kínálat! Az a lényeg, hogy már ma mozogjon egy kicsit, és ne hagyja, hogy a különböző kifogások eltérítsék...

CSÜTÖRTÖK

Van, hogy egyedül nem megy… Ha úgy érzed, lelki támasz kell ahhoz, hogy kitarts az úton, érdemes társa(ka)t keresned magad mellé. Szerencsés esetben a legjobb barátnőd vagy a párod is hasonló célt dédelget, így kölcsönösen figyelni fogtok egymásra, és biztathatjátok a másikat. De néha az is elég, ha a sporthoz találsz magadnak egy olyan partnert, akivel egy húron pendültök, és nem hagyjátok, hogy a másik ellustuljon, vagy mondvacsinált indokokkal ellógja az edzéseket.
+ 1 tipp: Kísérletezzetek ki együtt alakkímélő fogásokat, és készítsetek egy kis közös receptkönyvet, amiben ezeket gyűjtitek.

PÉNTEK

Óriási segítséget jelenthet az életmódváltásban egy konyhai mérleg. Ha még nincs ilyened, mindenképpen szerezd be, ugyanis az új táplálkozási szokások betartásához elengedhetetlen a hozzávalók, az adagok pontos lemérése. Meglátod, ez az eszköz jelentősen megkönnyíti majd a dolgodat főzéskor, és abban is segít, hogy tényleg mindig csak annyit egyél, amennyi az étrendedben elő van írva.
+ 1 tipp: A legtöbben hajlamosak csak a súlyuk változását nyomon követni, pedig a mérleg néha csal! Éppen ezért fontos rendszeresen megmérni legalább a mell, derék és csípő körméretet, mert ezek az értékek néha sokkal beszédesebbek, mint a testsúly!

SZOMBAT

Már majdnem vége az első hétnek, képet kaphattál arról, hogy mivel is járnak az új szokásaid. Előfordulhat például, hogy nincs, nem lesz időd mindennap elkészíteni számodra megfelelő fogásokat. De ne aggódj, mert erre is van egy remek megoldás: manapság már számos ételkiszállító cég menüjében találhat kifejezetten olyan fogásokat, amelyek beépíthetők a fogyókúrába! Az a fontos, hogy olyat keress, ahol a pontos energiatartalom mellett a többi értéket (pl. zsír- és szénhidráttartalom) is feltüntetik, mert ez alapján fogod tudni kiválasztani a megfelelő ételt.
+ 1 tipp: Az időhiányra az is megoldás lehet, ha előre elkészítesz több adag ételt, és kis adagokban lefagyasztod.

VASÁRNAP

Az életmódváltás lényege pont az, hogy az új szokások egy életre szólnak. Tehát ne lemondásként, szenvedésként, tragédiaként éld meg ezt az egészet, hanem egy olyan útként, amelynek során rengeteg pozitív változás vár rád. Vasárnap szánj néhány órát arra, hogy tudatosan foglalkozz önmagaddal: tarts egy wellnessdélutánt, találd ki, milyen apróságokkal fogod meglepni magad, ha elérted az egyes részcélokat, esetleg hallgasd meg a tíz kedvenc számodat, és táncolj rá önfeledten! Mindegy, milyen elfoglaltságot választasz, a lényeg, hogy rólad szóljon!
+ 1 tipp: Ha bármikor alábbhagyna a lendületed, gondolj arra a rengeteg pozitív változásra, amit az új szokásaid hoznak az életedbe: karcsúság, egészség, jó közérzet, önbizalom!

Még több diétás tippet és fogyókúrás tanácsot találsz az eheti Fanny Magazinban! >>>
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások