Mennyi vizet kell innunk ősszel és télen? A dietetikus válaszol!

Bár tudjuk, hogy a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása létfontosságú, még a legnagyobb nyári melegben is nehezünkre esik annyit inni, amennyire valójában a szervezetünknek szüksége van. És vajon ősszel és télen, amikor a kitikkadás veszélye kevésbé fenyeget, mennyi vizet kell meginnunk? Somogyi-Kovács Anita dietetikusunk válaszol!

Mennyi vizet kell innunk ősszel, télen? Melyik természetes vízízesítő a legjobb?
(F. Edit, Miskolc)

A mennyiség attól is függ, hogy hány éves vagy, milyen magas, mennyit sportolsz naponta, van-e valamilyen betegséged, milyen a külső hőmérséklet, és van-e légkondicionálás a munkahelyeden vagy a lakásodban. Minél magasabb a külső hőmérséklet, és minél többet mozogsz, annál több folyadékot igényel a szervezeted!

A folyadékmennyiség napi 1,5-2 liter kellene, hogy legyen, ebből 1-1,5 liter egészséges ivóvíz, kiegészítve 10-20 dkg friss, magas víztartalmú gyümölccsel és friss zöldségfélékkel (például jégsaláta, paradicsom, uborka), de hígított, 100%-os gyümölcs- és zöldséglé is nagyon jó.

Emellett ajánlom az édesítés nélküli, frissen csavart citromlével izésített, jó minőségű ivóvizet, illetve naponta 2-3 dl forrás- vagy ásványvíz elfogyasztását is!

Dietetikusunk további cikkeit itt találod >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások