Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Küzdd le a sresszt, küzdd le a kilókat - így lehetsz kívül-belül a topon!

Hiába követed szigorúan a legjobb diétát, ha a stresszes életforma miatt a nem kívánt kilók inkább felszaladnak, nem pedig le... Segítségünkkel most változtathatsz ezen!

Idegeskedés nélkül szinte már alig tudjuk elképzelni a napjainkat. Mindez veszélyezteti az egészséget, és kedvezőtlenül hat a testsúlyra. Ha megszüntetni nem is tudod, többféle lehetőség létezik arra, hogy csökkentsd a stressz szervezetre gyakorolt káros hatásait. Ilyen például a mély légzés, a zenehallgatás (különösen a klasszikus zene), egy forró fürdő, a meditáció vagy az olvasás. A különböző kutatások szerint azonban a leghatékonyabb módszer a testmozgás, amivel nemcsak sikeresen küzdhetsz a stressz testsúlynövelő hatása ellen, hanem karbantarthatod vele az anyagcserédet is, melynek egyensúlya az állandó feszültség és idegeskedés miatt felborulhat.

Óvatosan a kávéval!

Sokan a napjukat sem tudják elkezdeni nélküle, de nem mindenki van tisztában azzal, hogy a forró fekete fogyasztása hogyan hat a fogyókúrára. Különösen a női szervezetben fokozódik a stressz hatására a kortizol nevű stresszhormon termelődése. Ennek értéke csak egy bizonyos pontig tekinthető normálisnak, ám az, ha tartósan magas marad a szintje, elhízáshoz vezethet. Nos, mivel a koffein megemeli a kortizolszintet, ezért aki nem áll meg a napi 3-4 csésze kávénál, az egy idő után azt veszi észre, hogy nem tud szabadulni a felesleges kilóktól, főleg a hastájékon. Emiatt érdemes mindössze napi 1 csésze kávét inni, 1 tk őrölt fahéjjal ízesítve a feketét. Ez a fűszer nemcsak a vércukorszintet normalizálja, hanem az emésztést is, továbbá segít a bélgáz lebontásában. A többi kávét helyettesítsd gyömbér- vagy ginszengteával.

Tervezd meg a heti étkezést!

Kezdetnek az is elég, ha csak egy-két napot tervezel meg előre. A stresszes életmód egyik negatív hatása ugyanis a falási roham, amikor képesek vagyunk válogatás nélkül, összevissza bármit magunkba tömni. Ez nemcsak a bélrendszerünkre lehet hosszú távon ártalmas, hanem igen hamar elhízáshoz is vezethet. Ezért célszerű eldönteni, hogy mit is szeretnél egy nap elfogyasztani. Költségkímélőbb, ha előre lefőzöd otthon az ételeket, azonban erre sajnos nem mindig jut idő, inkább tanulmányozd a különböző ételszállító cégek kínálatát. A legtöbbjüknél már a különböző fogyókúrákhoz illő fogásokat is meg tudod rendelni. A „nasiidőszakokat” viszont előre találd ki: főleg délutánra érdemes gyümölcsöket és cukormentes kekszet csomagolni.

Szedj multivitamint!

Brit tudósok 2012-ben kimutatták, hogy azoknak, akik multivitamint szednek, jelentősen csökken a stressz-szintjük, javul a hangulatuk, valamint energikusabbá és szellemileg frissebbé válnak. Persze természetes úton is beviheted szervezetedbe a szükséges vitamin- és ásványianyag-mennyiséget, azonban ehhez naponta legalább háromszor kellene zöldséget és gyümölcsöt enned. Valljuk be, azért ezt nem mindig könnyű megoldani! Ezért is ajánlatos multivitamint szedni, a választásnál főként a termék C-vitamin-, cink-, B6-, kalcium- és magnéziumtartalmát vedd figyelembe. Amennyiben mégis az étkezés révén szeretnéd biztosítani belőlük a szükséges mennyiséget, akkor a citrusfélék a C-vitamint, a lencse, a dió, a mandula és a mogyoró pedig a cinket pótolja. A B6-vitamint leginkább a banánból, a burgonyából és a lazacból „szerezheted be”. Az avokádó, a búzacsíra és a napraforgómag kiváló magnéziumforrás, kalciumtartalmát tekintve pedig verhetetlen a brokkoli, a füge, a leveles zöldségek és a tejtermékek.

Kezdj el mozogni!

Nem kell rögtön lefutni a maratont, próbáld fokozatosan beiktatni a mozgást az életedbe! Ha csak hétvégén sikerül időt szakítani rá, már az is több a semminél: egy kiadós séta vagy egy családi kirándulás nemcsak remek program, hanem értékes kikapcsolódás is. Meglátod, mennyivel nyugodtabban alszol el így esténként! Az első lépések megtétele után ne lepődj meg, ha kedvet kapsz a sportoláshoz. Válaszd ki, melyik mozgásforma tetszene a legjobban, és tegyél egy próbát. Egy idő után képes leszel egy órával korábban is felkelni azért, hogy a közeli parkban kocoghass! A mozgás hatására ugyanis endorfin nevű boldogsághormon termelődik, ami nemcsak a stresszt csökkenti, hanem erősíti az immunrendszert is, és lassítja az öregedést. Nem beszélve arról, hogy ez az egyik legkönnyebb módja annak, hogy megszabadulj a felesleges kilóktól.

MÉG TÖBB FOGYÓKÚRÁS TIPPET ÉS ÉLETMÓD TANÁCSOT TALÁLSZ A FANNY MAGAZIN EHETI SZÁMÁBAN! KERESD AZ ÚJSÁGÁRUSOKNÁL! >>>

7 ZSÍRÉGETŐ REGGELI A LAPOS HASÉRT>>> 

ÍGY GYŐZHETED LE A NASSOLÁSI VÁGYAT>>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin