Bioültetvényen termő tealevelekből, fair trade gazdálkodással, minél kevesebb cukorral készülő italok. Már 1998-ban úgy látta, hogy ez a jövő?
Akkoriban valójában még csak remélni tudtuk, hogy ez lesz! Szerencsére igazunk lett, és jó látni, hogy egyre többen gondolkodnak úgy, mint mi. A biológiai gazdálkodás és a fenntartható termelés olyan út, mely a bolygónk és a vevőink érdekeit is szolgálja. Sokan vannak, akik számára egyre fontosabb a tudatos táplálkozás: az, hogy tisztában legyenek vele, honnan származik az az élelmiszer, amit elfogyasztanak, pontosan hogyan is készül, és mindez milyen hatással van az ökológiai lábnyomukra.
20 éve kis start-up cégként indultak. Honnan jött az ötlet?
Mindig is aktív ember voltam, egészségesen éltem, sokat sportoltam, és gyakran szembesültem azzal a problémával, hogy nem találok olyan ízletes, de nem túl édes frissítő italt, ami passzolna az életmódomhoz. Barry Nalebuff-fal, aki a Yale Egyetem Menedzsment Karán a professzorom volt, úgy gondoltuk, itt az ideje betölteni ezt a piaci rést. Persze, nem volt egyszerű a kezdet: szó szerint a konyhámban készültek a teák… Ám idővel egyre többen megkedvelték az italainkat, és 2008-ban a Coca-Cola Company beszállt a cégbe 40%-os részesedéssel, 2011-re pedig teljes egészében megvásárolta, de továbbra is én vagyok a márka ügyvezető igazgatója.
Az angol honest szó jelentése: tisztességes, becsületes. Ez az ígéret lenne a siker titka?
A weboldalunkon mindenki megnézheti, a világ melyik részéről származnak az alapanyagok: a tealevelek, a gyümölcsök, a fűszerek, az édesítők. Beszállítóként csak olyanok jöhetnek szóba, akik nagy körültekintéssel, biológiai gazdálkodással és fenntartható termeléssel dolgoznak. A palackok újrafeldolgozható műanyagból készülnek. A filozófiánk, hogy nem ígérünk olyat, amit nem tudunk megtartani.
A beszélgetés után természetesen mi is megkóstoltunk néhány Honest Tea teavariációt. Igazi frissítő élményben volt részünk: az éppen csak érezhető édes íz mellett a tea és a gyümölcs valódi zamata érvényesült, a málna-bazsalikom változat nekünk biztosan a kedvencünk lesz! Ez, és a citrom-narancsvirág ízesítés is kapható már Budapesten mintegy 400 üzletben.