Részletes receptkereső »

Kalóriaszámlálós diéta

Cikk mentése

Cikk mentése

Cikk megosztása
Cikk elküldése

Cikk küldése

Cikk nyomtatása

Cikk nyomtatása

Cikk mentése

Kalóriaszámlálós diéta

Cikk mentéshez be kell jelentkezni!


Elfelejtetted a jelszavadat, vagy nem regisztráltál még?
Kérj jelszóemlékeztetőt vagy regisztrálj !
Nem sikerült az aktiválás vagy inaktív a fiókod még? Itt újra kérheted az aktiváló kódot!

Cikk elküldése

Kalóriaszámlálós diéta

Címzett neve:
Címzett e-mail címe:
Megjegyzés:
Küldő neve:
Küldő e-mail címe:
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:
90 napos, South Beach, káposztaleves, joghurtdiéta, léböjt, vércsoportdiéta? Mindent kipróbáltál? Lehet, hogy a legegyszerűbb a legcélravezetőbb: a kalóriák számolása.
Aki mindent kipróbál…


A legtöbb fogyni vágyó mindent kipróbál. Ha karácsony vagy egy kicsapongó nyaralás után elszabadulnak a kilók, sorra vesszük a könyveket, figyeljük az internetes fórumokat, szedjük az ilyen-olyan táplálék kiegészítőket. Kipróbálunk ezt-azt, az éppen aktuális legdivatosabbat, tartunk gyümölcsnapot, léböjtölünk és lúgosítunk. Ilyenkor sajnos a gyengébb akaratú fogyni vágyók hajlamosak az önbecsapásra is, és gyümölcsnap felkiáltással magukba tömnek fél kiló kesudiót, így rombolva az összes addigi eredményt.
Ha kiegyensúlyozottan étkezünk, figyeljük a bevitt kalóriák mennyiségét, megfelelő mennyiségű rostot veszünk magunkhoz és hetente többször mozgunk, biztos, hogy nem marad el a siker.

A legfontosabb, hogy mit eszünk A legfontosabb, hogy mit eszünk

Kalóriák és számolásuk

A kalória a tápanyagok égetése során felszabaduló hőenergia mértékegysége. Mérjük kilojoule-ban (kJ) illetve kilokalóriában (kcal). 1 kJ = 4,2 kcal.

A javasolt napi kalória-bevitel nemtől, életkortól, mozgásmennyiségtől függ. Egy 30 körüli nő napi ajánlott kalória-bevitele 1600-2000 kcal. Általánosságban elmondható, hogy kiegyensúlyozott táplálkozással, folyamatos napi 1200-1600 kalóriával és heti két aerob és két erősítő mozgással néhány hónap alatt lényeges változásokat érhetünk el.

A kalóriatáblázatokban szereplő élelmiszermennyiségek általában 100 grammra vonatkoznak. Ha néhány hétig megmérjük az ételeket, mielőtt elfogyasztjuk őket, hamarosan pontosan meg tudjuk majd saccolni, hogy hány gramm egy répa, vagy mennyi sajt pontosan tíz deka. Vannak olyan kalóriaszámlálók is, ahol sok mértékegység adagban, szeletben van megadva. Például ez >>>

Mozgás

Unalomig ismert, hogy ha fogyni szeretnénk, mozogni kell. Miért? Mozgás közben több kalóriát égetünk, hiszen a szervezetünk több energiát igényel. Ezt a többlet energiaigényt kiszámolhatjuk a testsúly, a mozgás intenzitás és az időtartam alapján. Általánosságban elmondható, hogy egy óra futás, úszás vagy biciklizés alatt 400-700 kalóriát égetünk el. Ez kb. 3 szelet csokiban lévő kalóriamennyiségnek felel meg.

Egy óra futás = -400-700 kcal Egy óra futás = -400-700 kcal

Ne áltassuk magunkat, kizárólag mozgással nem érhető el tartós súlycsökkenés, hacsak nem töltünk egy olimpiai edzőtáborban egy hetet. Az eredményesség nagyrészt a táplálkozáson múlik.

Mit és mikor érdemes enni?

Javasolt a napi öt – hatszori étkezés, hogy fenntartsuk a megfelelő vércukorszintet. Ha megoldható, este 6 után már ne együnk semmit. Fogyasszunk rostban gazdag ételeket, gyümölcsöket, zöldségeket, sok salátát. Leveseket, főzelékeket, melyeket keményítővel habarunk. Barna kenyeret vagy puffasztott rizsből, búzából készülő szeleteket. Sovány húsokat. Halakat. Tejterméket. Natúr joghurtokat, kefirt, tejtermékeket, de lehetőleg a zsírban szegény vagy növényi eredetűeket.

Mit ne együnk?

Hetente egyszer és keveset Hetente egyszer és keveset

• Cukrot, csokoládét, édességeket
• Fehér lisztből készült ételeket
• Telített zsírokat
• Finomított élelmiszereket
• Zsíros húsokat

Néhány ötlet:

A sok folyadék segít megszabadulni a méreganyagoktól is A sok folyadék segít megszabadulni a méreganyagoktól is

• Igyunk meg minden étkezés előtt egy nagy pohár vizet.
• Az ételt tegyük kis tányérra, így többnek látszik.
• Mindent jó alaposan rágjunk meg.
• Ne együnk kapkodva, állva, tévénézés, utazás vagy olvasás közben.
• Élvezzük az ízeket.
• Hetente egy alkalommal engedhetünk a kísértésnek!
• Vezessünk étkezési naplót, amibe beleírjuk, hogy mit ettünk és ittunk, és mennyi az összes bevitt kalória.
• Mérjük magunkat hetente egyszer, mindig ugyanazon a napon, reggel, ruha nélkül. A mérleg mellett a centit is érdemes lehet elővenni, hogy a comb, a csípő, a derék és a kar kerületének változásával is tisztában legyünk.

További olvasnivaló a Mindmegettéről az egészséges táplálkozás témakörében >>>

SB

Hozzászólás a cikkhez

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni!

Belépés



Hozzászólások

Összes hozzászólás: 29 db
  • 2014. április 21. 15:03
    sziasztok, ha van most valaki aki tartja ezt a diétát jöhet fórumozni velem, szívesen veszem! :)
  • 28. szesza
    2012. február 6. 13:38
    Sziasztok!Én pont 1 hete kezdtem!35,7 a BMI indexem, ezen tartósan változtatni szándékozok:DMondjuk egy 10-est ebből lefaragni, igaz az nálam 40 kiló...Minden nap minimum 60 percet kardiózok edzőteremben, de számolok is rendesen.Én elkezdtem naplót írni, hogy mit eszem, mennyi kalória, mennyi szénhidrát.1200 körül vagyok minden nap, azt mondták annál kevesebb ne legyen, mert akkor lelassul az anyagcsere. Nekem van egy ezeréves Fövenyi József cukorbeteg diétás könyvem, receptekkel, abból szoktam főzni, főleg, mert ott minden két személyre szól, ami nekem két nap ebédet jelent:DTegnap brokkolis bulgurt (eredetileg ez kölesrizottó, de kölest nem kaptam) csináltam, gyors, egyszerű és 1 adag 400 kalória. 1 kis fej hagymát olajon megpirítani 1 gerezd fokhagymával, ezt hozzáadni 6 dkg bulgurhoz. Felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel (kb fél pohár), ha megfőtt (10-15 perc), hozzákeverni 30dkg főtt brokkolit, 1 felkockázott paradicsomot, 10 dkg csirkesonkát (ez lehet 5-6 dkg juhsajt is) a tetejére pedig snidlinget szórtam.
    Reggeli 2 szelet rozsos toast keyér, tejeskávé. Tízórai: cukormentes cerbona müzli tejeskávé.Ebéd:amit épp főzök diétásat.Uzsi:joghurt, müzli.Vacsoraidőben dolgozom, utána esti kondi így ez szerencsére kimarad:)))
  • 2012. február 2. 17:43
    Sziasztok! Le se merem írni mennyi a magasságomhoz a súlyom. A lényeg, úgy 30 kg kell leadnom. Kalóriaszámolással már kétszer sikerült, de sajnos terhesség és egyéb okok miatt visszaszedtem. Én nagyon örülnék recept ötleteknek. Elkezdem, remélem csatlakoztok. Ebéd: frankfurti leves utánzás (virsli nélkül, tejföl helyett kefirrel). Vacsi: saláta, egy szelet párolt csirkemellel.
  • 2012. január 20. 19:47
    Sziasztok, én is hasonló arányokkal "nevezek be a versenybe", 154 cm és 54 kg vagyok. Hat hónap van még az esküvőnkig, és pont 6 kg-t szeretnék fogyni, de nem rögtön, hanem szép lassan, életmódot váltva, hogy aztán már megszokottá váljon a normális mennyiségű kalóriabevitel. Az utóbbi időben velem is elszaladt a ló, a sok nassolás és a munka miatti rendszertelen evés (ritkán, de egyszerre sokat és hízlalót - munkahelyi menza...) megtette hatását :(
    Én most zabpehelyliszttel próbálkozom, fruktózzal édesítek, nem nassolok és igyekszem napi 1400 kcal-nál többet nem bevinni. Mozgást is igyekszem beiktatni, 2 naponta 30-40 perc aerobik, és pilates vegyesen, egyenlőre ennyi sikerült. 10 nap alatt 1 cm ment le a derekamból és a csípőmből is, remélem, lesz folytatás! Kitartást kívánok mindenkinek! :)
  • 2012. január 19. 09:40
    Szia Dora810118! Én 160 cm vagyok és 61 kg. 1 hét alatt lement 4 kiló, és nem is volt szenvedés, nem éheztem. Ha jól válogatod meg az ételeket nem kell szenvedned a fogyókúra alatt. Sok zöldség, délelőtt még belefér a gyümi is. Egyél sok halat sok zöldséggel, vajon párolva. Nekem a nasim a puffasztott rizs. Vannak jó receptjeim is amihez már kivan számolva a kalória. Megosztom majd itt a fórumon.
  • 2011. május 14. 18:49
    Sziasztok!én is beszálltam a buliba:)én 157cm vagyok és 55-57kilo között mozog a súlyom.szeretnék lefogyni pár kilót.van valaki hasonló arányokkal mint én?milyen étrendet találtatok ki magatoknak?
  • 2011. február 1. 19:31
    Ja és vigyázzatok a joghurtokkal, 100% gyümölcslevekkel, gyümölcsökkel rengeteg bennük a cukor. Sok vitaminkészítmény, előre csomagolt hús is tartalmaz glükózt ezeket érdemes kerülni. Zöldségekből pedig a bio szigorúan.
  • 2011. február 1. 19:26
    Sziasztok,
    Nekem van egy tuti módszerem a fogyásra és testsúlyom megtartására azt követően ha netán lehagytam magam. Mielőtt belefognék a méregtelenítésbe, fogyókúrába tartok egy habzsi-dőzsi napot, amikor szándékosan még utoljára jól "túladagolom" az édességet, nasit, mindent amit szeretek, így hetekig biztosan képtelen leszek ránézni... Ezt követi 2-3 hét méregtelenítés. Reggel cukormentes tejeskávé, este jégsaláta, paradicsommal vagy nélküle és nasinak algalapocskát rágcsálok, vagy valamilyen cukormentes zöldséget (kiv. sárgarépa). Sok-sok folyadék, bio zöldséglé, tea. A méregtelenítés alatt pihenek, semmi sport. Utána jön a harmadik szakasz + 2 hét, amikor növelem az adagokat pl. ebédelek már levest vagy rizst, de este mindig salátaf. (tökmagolajjal, bio fűszerkeverékkel, isteni!) és jóga, pilates, lassú nyújtó sportok, meditáció esetleg táncolgatás. Ha éhes vagyok rizst eszem, nagyon sokféleképpen lehet elkészíteni. Az utolsó szakaszra leolvadt már a zsír rólam és ezt csak akkor kezdem el, ha már fogytam, beesett az arcom. Jön a fehérje diéta és a sok-sok kardio sport. (zumba, spinning, jóga, sok-sok kirándulás stb.) kb. 6-8 hét alatt 8-10 kg dobok le, megszabadulok a narancsbőrtől (Rossmanos paprikás krémnek hála:) és szaunázással a bőröm is szép lesz. Szóval jóval harminc felett, iszonyúan hízásra való hajlammal mindig visszatérek a 47 kilós súlyomhoz ha felszaladnék 55-56 kg fölé. A kalóriászámlálás szerintem nagyon hasznos és felírni azt amit ettetek adott napon.
  • 2011. január 27. 22:24
    Sziasztok!Köszönöm szépen a segítséget! A cikkek, és a tapasztalatok nagyon sokat segítenek!
    kcal: Sajnos nekem is van allergiám, ami most derült ki. Pl. kakaóra, fekete ürümre. Kaptam listát, mit nem ehetek, de mind a kedvencem. Úgyhogy inkább vakarom a kezem(ekcémás lett ezek miatt), minthogy lemondjak pl. a paradicsomról. Igyekszem egy félét főzni, olyat, amit lányom, is megehet, de sok dolgot pl. én nem eszek meg. Sajnos nem nagyon szeretem a párolt zöldségeket, akkor már inkább nyersen eszem meg. Viszont nagyon nehéz kitalálnom, hogy mit is főzzek magamnak. Főleg az ebéddel van gondom, mert a reggelit, vacsit azért könnyebb kitalálni.:) És persze kiszámolni.

    Ma én is tornáztam.:) Persze nem sokáig bírtam, csak 20 percet, de kezdetnek úgy gondolom nem rossz.:) Előtte 1.5 órát sétáltam a kislányommal(szánkóztunk:D), az is elég fárasztó volt.

    Jó éjt mindenkinek!
  • 20. kcal
    2011. január 27. 08:02
    Porfirin, ez vicces, nekem is meg van az a könyv, s tegnap vettem elő!!! :-DDDD
    Nagyon szép, gyönyörű képekkel, de ha elkészíted, meglepődsz, mert a képen minden nagyobbnak látszik, mint a valóságban. Elolvasod a receptet, aztán kiderül, hogy a képen oly nagynak tűnő tojás a valóságban csak egy fürjtojás.(Lehet, anyukád is ezért tartja a polca mélyén :-) ) Egyébként valóban sok csini-fincsi recept van benne, én már többet kipróbáltam. Figyu, nem válaszoltál a lilakáposztás kérdésemre (17. hsz)!!!
    Ja, a kaja utáni vágy mindig este jön, de nem kifejezetten csokira gondolok, de ha a 2-3 tükörtojás mellé eszek pár falat kenyeret, mert sokkal jobban érzem magam, az mennyire vészes? Mondjuk egy kis szeletke kenyér 50 max. 100 kcal, de főként CH...ezért kérdeztem

    Moffli, remélem, neked is segítettem. Saját étrendet még én sem igazán tudok írni, hisz csak egy-két napja csinálom, konkrét tapasztalatom nincs. Pár nap múlva lesz, akkor majd írok neked....most még számolgatok. Te nem vagy allergiás semmire, de úgy szeretnél enni, hogy Te is azt ehesd, amit a kislányod, hogy ne kelljen külön főzőcskézni?
Hasznos csomag