Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Jó hír a diétázóknak: a szója nem hizlal és igazi fehérjebomba!

default user icon
MME Diéták
0
A tofu, más néven szójababsajt szójából készül, ami a vegetáriánusok legfőbb húspótló élelmiszere, ám a hétköznapi étrendbe is jól illeszthető – megmutatjuk hogyan!

A szójababból készült tofu semleges ízű, így édes és fűszeres fogásokhoz egyaránt használható, fehérjetartalma révén pedig kiváló húspótló. A sárga szójababból először szójatejet nyernek, majd az író kicsapatása után a pépet összegyúrják, összesajtolják, és kocsonyásítószerrel besűrítik. Végül a masszát tömbökké vagy rudakká formálják.

Így fogyaszd!

A szójabab rengeteg fehérjét tartalmaz, és ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag. És ami fontos: a tofu kalóriaszegény (10 dekányiban csak 75 kalória van), ráadásul koleszterinmentes. Ám mivel hiányoznak belőle a rostok, érdemes zöldséggel, gabonafélékkel kombinálni.

Melyiket válaszd?

A vágható keménységű tofutól egészen a pépesítésre alkalmas puha, selymes változatig számos fajtáját beszerezheted. Kapható natúr, füstölt és fűszeres változatban egyaránt. Ázsiai és bioboltokban, reform- és élelmiszer áruházban országszerte megtalálhatod – általában a hűtőpultnál kell keresni. A friss tofu vízbe téve, a hűtőben legfeljebb egy hétig őrzi meg frissességét, de le is fagyaszthatod. Felengedés után még jobban átveszi a marinádok és fűszeres mártások ízét. Minél tovább pácolod, annál intenzívebb aromát kap.

Így használd!

A keményebb tofut felszeletelve megsütheted serpenyőben, vagy kiránthatod, illetve grillezheted. Kockákra vágva jó ragunak, pirospaprikával pörköltnek, nyersen pedig salátába is kitűnő választás. Megtölthetsz vele tésztabatyut és zöldségeket, továbbá tojásrántotta vagy parasztreggeli gazdagítására is alkalmas. A lágy tofut kikeverve mártások, szendvicskrémek, édesítve desszertek, krémek, süteménytöltelékek készítésére használhatod. Mivel önmagában íztelen, érdemes fűszerekkel, továbbá különféle magvakkal, gyümölcsökkel és zöldségekkel megbolondítani. Különösen az ázsiai fűszerek – például gyömbér, szójaszósz, koriander, currypép – illenek hozzá.

Tofu-receptekért olvass tovább itt >>>

 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin