Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Így segítenek az online marketing eszközök a gasztronómiában

A közösségi média oldalak megjelenésével mára szinte bárki lehet önjelölt szakács, varrónő, de az sem ritka, hogy mindenféle végzettség nélkül adnak ki fitnesz YouTuberek táplálkozással vagy testedzéssel kapcsolatos hasznavehetetlen tényeket mellőző E-könyveket.

Így igen nehéz érvényesülnie még a legtöbb végzettséggel rendelkező agysebésznek is, hiszen a kóklerek száma rohamosan nő. Hogy lehet akkor segíteni azokon, akik a gasztronómiában érnek el nap mint nap hatalmas sikereket, de a közönség mégsem találja meg őket az interneten?

Érdemes példát venni a pénzéhes influencerekről

Amint átlépi egy közösségi média platformon a félmilliós követői tábort egy esztétikailag kitűnő megjelenésű lifestyle blogger/vlogger, abban a pillanatban megszállják a cégek, hogy reklámozza az adott terméküket. Az influencer természetesen igent mond, még gyakran akkor is, ha az adott cégnek semmi köze a platformján lévő tartalomhoz.

Természetesen nem a gerinctelen, pénzéhes és a követői táborát folyamatosan félrevezető és átvágó önjelölt celebeket kell lemásolni, hanem azokat, akik a saját etikai kódexüknek megfelelően mondanak igent vagy nemet egy-egy céges megkeresésre.

Tehát mindenképpen érdemes kihasználni a közösségi média oldalak adta posztolási és hirdetési lehetőségeket, hiszen ezeken keresztül sokkal több felhasználóhoz tud majd eljutni az adott gasztroblogger értékes tartalma.

Facebook, Instagram vagy YouTube?

Az okostelefonok világában már nem lehet kifogás az, hogy nincs kamerám, nem tudok videót feltölteni a YouTube-ra, vagy képet készíteni az Instagramra. Sőt, a legtöbb képszerkesztő programmal pedig még a rossz minőségű vagy előnytelen megvilágítású képekből is profi fotókat lehet varázsolni.

Az általános tanács az szokott lenni, hogy csak olyan platformon jelenjenek meg az adott szerző gasztronómiai képei vagy videói, ahol megfelelő mennyiségű felhasználó érdeklődik az adott téma iránt. Tehát fölösleges Instagram fiókot nyitni, ha a felhasználói kör inkább Facebook-on tölti az ideje legtöbb részét, ahogy Instagramon sem érdemes fiókot nyitni, ha csak YouTube-ról várjuk a felhasználókat.

Természetesen van az az eset, amikor a felhasználók rengeteg platformot használnak egyszerre, így butaság lenne kihagyni ezeket a felületeket, viszont itt mindig felhívja a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség a figyelmet arra, hogy ha egyszer nyitunk egy közösségi média fiókot az adott platformokon, akkor azokat heti, de inkább napi rendszerességgel érdemes feltölteni értékes és releváns tartalmakkal, hogy minden nap legyen egy új poszt a követők számára.

Linképítés gasztrobloggereknek is

A gasztrobloggereknek érdemes kihasználni a Vírus Média linképítési szolgáltatásait, hiszen az ő segítségükkel nívós itthoni gasztro portálokra tudnak felkerülni egy-egy szponzorált tartalom formájában. Ezzel a módszerrel rengeteg olvasót lehet az adott bloghoz csalogatni, akikből sokan csatlakoznak a blogger felhasználói táborához.

Ezek is érdekelhetnek

Friss