Keress receptre vagy hozzávalóra

Így lesz lapos a hasad: 11 hasznos tipp

Rengeteg nő vágyik lapos hasra, ha te is köztük vagy, érdemes megfogadnod tanácsainkat!
1. Irány a doki!

Gyakran szenvedsz görcsöktől, esetleg hasmenéssel járó haspuffadástól? Akkor lehet, hogy laktózintoleranciád van! Érdemes felkeresned egy gasztroenterológust, majd a diagnózis felállítása után dietetikussal konzultálnod az új étrendedről.

Diéták, fogyókúrák >>>

2. Sóstop

A túlzott sóbevitel miatt a szervezet megköti a vizet, és már fel is puffadt a hasunk. Mellőzd a készételeket, bánj óvatosan a szójaszósszal, és igyekezz főzés közben is a lehető legkevesebb sót használni. Inkább kísérletezz a zöld fűszerekkel!

3. Tilos a kávé és az alkohol

Ha tényleg lapos hasat szeretnél, le kell mondanod a feketéről és szeszes italokról. Alkalmanként egy-egy pohár vörösbor még belefér, de a rendszeres alkoholfogyasztás már ellensége a karcsú vonalaknak.

Így leszel karcsúbb mindössze négy nap alatt! >>>

4. Természetes vízhajtók

Paradicsom, cseresznye, kígyóuborka, tökmag, szárzeller, spárga, mandula... Ezek az élelmiszerek, többnyire a magas káliumtartamuk miatt, természetes vízhajtóként funkcionálnak, így megelőzik a puffadást.

90 napos fogyókúra >>>

5. Folyadékkérdés

Nyáron nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségű vizet igyál – ugyanakkor a túlzott folyadékfogyasztás sem egészséges! Alapesetben napi 2-2,5 liternyi is tökéletesen elég, és ebbe azt is bele kell számolnod, ha például levest eszel! A szénsavas, cukros üdítőket kerüld!

6. Óvatosan a rostokkal!

A zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonafélékben található rostok nagyon egészségesek, túlzott bevitelük azonban puffadást okozhat! Mindenképpen fogyassz friss gyümölcsöket, zöldségeket, valamint például barna rizst és zabpelyhet, ám csak kis adagokban. Vedd figyelembe azt is, hogy az utóbbiakat délelőtt vagy délben könnyebb megemészteni.

Nagy diétaválasztó >>>

7. Heti egy böjtnap

Hetente egyszer érdemes „szabadságra küldened” az emésztőrendszered. Ezen a napon csak vizet, hígított gyümölcslét és só nélkül készült zöldséglevest fogyassz, összesen legfeljebb 2,5 liternyit.

Egyhetes diétanaptár - minden, amit hétfőtől vasárnapig tenned kell >>>

8. Zavaró zsírpárnák

Sokaknak nem a puffadás, hanem a túlsúly miatt gömbölyödik a hasuk. Ilyenkor az életmódváltással egybekötött fogyókúra a megoldás! Csökkentsd a szénhidrátbevitelt, felejtsd el a zsírban sütést, és rendszeresen sportolj!

Vezess fogyinaplót >>>

9. Kerüld el!

A puffasztó hatású ételek közé tartoznak a káposztafélék, a hüvelyesek, a cukros és a túl zsíros ételek. Egyeseknél a hagymafélék, a mustár, a torma, a csili és más nagyon intenzív ízű fűszerek is puffadást okoznak, mivel ezek serkentik a gyomorsavtermelést.

10. Rágógumi? Inkább ne!

A rágó is kiválthatja a puffadást, hiszen az egész napos rágcsálás közben levegőt is nyelsz, és szép lassan felfúvódsz. A száj frissességének megőrzése érdekében rágcsálj el inkább egy kis petrezselyemzöldet!

Királyi diéta: ezzel a módszerrel fogyott Katalin hercegné >>>

11. Szép tartás

Laposabbnak fog látszani a hasad, ha kihúzod magad! Sokaknál a helytelen testtartás miatt tűnik úgy, hogy nagy a hasuk.

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Hozzászólások

Magazin