Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Így legyél karcsúbb és egészségesebb - a 11 legjobb zsírspóroló trükk!

Szigorú diéta és bonyolult kalóriaszámolgatás nélkül is lefogyhatsz, ha odafigyelsz arra, hogy mit eszel a főétkezésekkor, és az azok közötti időszakban. Íme néhány zsírspóroló ötlet!

A zsírszegény táplálkozás megvalósítása nem egyszerű feladat, hiszen a felvágottak, pékáruk, készételek és sajtfélék számos fajtája tele van rejtett zsírokkal. Így aztán észrevétlenül is jóval nagyobb mennyiséget juttatunk belőle a szervezetünkbe, mint amennyit fogyni vágyóként elfogyaszthatnánk. Ráadásul, a túl sok zsír nem csak az ember alakjának árt, hanem a keringési, szív- és érrendszerének is.

Ötleteink segítségével elkerülheted a zsírcsapdákat, miközben kalóriákat is spórolsz!

1. Könnyű felvágott

A nagyobb élelmiszerüzletek hűtőpultjaban a szalámi, a párizsi és a kolbász mellett zsírszegény felvágottakat, például pulyka- és csirkemellsonkát is találsz. Érdemes átböngészned a csomagolásukon lévő tájékoztatót, mert ebben nem csak a termék zsír-, hanem a kalóriatartalma is szerepel.

3 villámgyors fogyókúrás ebéd - ínyencségek 400 kalória alatt! >>>
2. Müzli házilag

A legtöbb bolti keverékben rengeteg a cukor, és ha sok olajos mag van bennük, akkor a zsírtartalmuk is elég magas. Praktikusabb és alakkímélőbb megoldás, ha saját magad állítod össze a reggeli müzlidet zabpehelyből, esetleg zabkorpából, pár szem mandulából vagy dióból és friss idénygyümölcsökből. Némi zsírszegény tejet is adhatsz hozzá.

3. Óvatosan a péksütikkel!

A kakaós csiga, a túrós táska, a csokis croissant és társaik nagyon finomak, de ha fogyni szeretnél, akkor csak ünnepnapokon engedélyezz magadnak egy-egy kisméretű darabot. A mindennapokban inkább válaszd a teljes kiőrlésű, korpás vagy rozsos kenyeret, kiflit.

Tipp: Ha szeletelt, teljes kiőrlésű toastkenyeret – mondjuk, graham lisztből készültet – vásárolsz, biztosan nem fogsz a kelleténél vastagabb szeletet vágni, ráadásul a csomagoláson azt is megtalálod, hogy egy-egy adag pontosan mennyi kalóriát, szénhidrátot, zsírt stb. tartalmaz.

Fogyj éhezés nélkül! Szuper karcsúsító program Amerikából >>>
4. Tükörtojás zsír nélkül

Próbáld ki a zsírszegény változatot: serpenyőben melegíts fel 1 ek vizet, és ebben süsd ropogósra a tojást. Szórd meg zöld fűszerekkel, és egyél mellé paradicsomot.

5. Puding helyett

A boltban kapható tejszínes-csokis-vaníliás pohárdesszertek helyett, egyél inkább házi készítésű édességet: 100 ml sovány joghurtot édesíts pár csepp mézzel, majd turmixold le a kedvenc idénygyümölcsöddel.

6. Egy kis ropogtatnivaló

A főétkezések között valami sósra vágysz? Ne a chips után nyúlj! Kenj meg nagyon vékonyan 1 db natúr puffasztottrizs-szeletet light margarinnal, fektess rá 1 szelet zsírszegény sajtot, és pakold meg paradicsomkarikákkal. Tökéletes uzsonna!

21 napos diéta: teljes átalakulás, éhezés nélkül! >>>
7. Édes percek

Ha egy kis finomságra vágysz, csoki helyett jó megoldás lehet pár szem aszalt gyümölcs, például mazsola, szamóca, szilva vagy barack elfogyasztása.

8. Sajt helyett

A felfújtaknál és a csőben sült ételeknél a reszelt sajt felét korpás zsemlemorzsával helyettesítve, adagonként 10 g zsírt spórolsz meg, ráadásul a végeredmény is ropogósabb lesz! A másik lehetőség, hogy soványabb sajtot, például pizzamozzarellát használsz.

9. Sovány szószok, mártások

Finomabb és egészségesebb, ha saját magad készíted el a szószokat és mártásokat, mert a bolti változatok túl sok zsírt, cukrot és sót tartalmazhatnak. A leggyorsabb verzió: turmixolj össze apróra vágott hagymát, paradicsomot, fokhagymát, csilit, zöldfűszereket, ízlés szerint főtt zöldségeket, főzd fel, és már kész is a mártás!

Itt a legfantasztikusabb diéta: fogyj tésztával és csokival! >>>
10. Hetente egyszer süti - de nem mindegy, milyen!

Heti egy alkalommal akkor is megengedhetsz magadnak egy szelet sütit, ha épp fogyókúrázol. A lényeg, hogy ne a vajkrémes, tejszínes, csokis változatok mellett dönts, hanem gyümölcsös-túrós sütit válassz!

11. Keleti módi

A wokban különösen gyorsan elkészül az étel. A rövid főzési idő miatt a zöldség ropogós marad, és a benne lévő vitaminok nagy részét megőrzi. A legjobb, ha csak nagyon kevés, vagy semennyi zsiradékot használsz.

Rengeteg fogyókúrás tippet, diétásjótanácsot találsz itt >>
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm

Ezek is érdekelhetnek

Promóció