Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Így készítsd el a zöldségeket, ha fogyni szeretnél - 3 szuper tipp!

Ha odafigyelsz a súlyodra, és szeretnéd, hogy minél egészségesebb étel kerüljön az asztalra, a zöldségeket az alábbi módokon érdemes elkészíteni.

1. Gőz fölött párolás

A zöldségfélét tedd lyukacsos fenekű edénybe. Egy fazékban forralj vizet, majd tedd fölé a zöldséges edényt. Így a vízgőzben fog megpárolódni az étel, megtartva értékes tápanyagait, vitaminjait. Ehhez hasonló módszer, ha a zöldséget alufóliába csomagolva egy kis víz vagy leves hozzáadásával tepsire téve a sütőben is meg lehet párolni.

2. Blansírozás

A kiválasztott zöldséget rövid időre dobd lobogva forró vízbe, majd vedd ki, és merítsd nagyon hideg vízbe. Ez a módszer remek például a paradicsom elkészítéséhez, hiszen így a héja is könnyen lejön.

3. Grillezés

Tökéletes módszer például a cukkini, a padlizsán, a gomba, a hagyma elkészítéséhez. Ha grillsütőben vagy sütőben történik, helyezd a zöldségeket nagyjából 10-15 cm távolságra a hőforrástól, hogy szépen megpiruljon, és közben meg is puhuljon. Érdemes a zöldségeket előre bepácolni, fűszerezni.

ÉTKEZZ OKOSAN! MILYEN, ÉS MENNYI ZÖLDSÉGET, GYÜMÖLCSÖT EGYÜNK?>>> 

KEVESEBB VÖRÖS HÚS, TÖBB ZÖLDSÉG! - EZZEL AZ ÉTRENDDEL MENTHETJÜK MEG A FÖLDET>>> 

ZÖLDSÉG, VAGY GYÜMÖLCS? EZ A KVÍZ NEM IS ANNYIRA KÖNNYŰ!>>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin