Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Így fogj bele az életmódváltásba - íme a személyi edző tanácsa

Hegedüs Dóra, személyi edzővel már találkozhattok a Mindmegette Facebook csatornáján. Dóri mostantól nemcsak edzésgyakorlatokat mutat a Fitpercek Dórival videósorozatban, hanem életmód tanácsokat, étkezési tippeket is kérhettek tőle.

"Hegedüs Dóri vagyok és megtisztelő, hogy itt lehetek veletek és olvassátok majd a tanácsaimat, ötleteimet. Kezdhetném azzal, hogy 6 éves koromban álltam először a balett rúdnál, ami így is van. A kitartásom, és a szorgalmam elvitt számtalan versenyre, magyar bajnokságra, Európa-bajnokságra, különböző bálok, rendezvények, fellépések sorozatára, mint például a Legszebbek Showja című műsor.

Elvégeztem az Országos Modern Táncszövetség táncpedagógust képző iskoláját, éveken keresztül tánctanfolyamokat tartottam, 4 éves kortól foglalkoztam gyerekekkel. 22 éve tanítok szalagavató bálokon végzős diákoknak táncot. Legyen az keringő, modern tánc.

Emellett a TFTI-Testnevelési Egyetem sportedzői szakán végeztem, aerobik alapképzéssel. Különböző továbbképzések keretében elvégeztem a személyi edző szakot,  pilates oktató képzést, valamint step, step dance, step dance Advance, Fitt-Ball, Kangoo edzői tanfolyamokat, bodyart képzéseket.

36 éve sportolok, a mozgás napi rendszerességgel van jelen az életemben. 22 éve dolgozom fitness teremben, instruálom a vendégeket, és próbálom hirdetni az egészséges életmódot, csoportos és egyéni óráimon. Fordulnak hozzám fogyni vágyók, és olyanok is, akik erősödni, izmosodni szeretnének. Mindannyian meghatározzák a céljukat, mit is szeretnének elérni, én pedig segítek nekik elérni ezt, a munkát közösen végezzük és haladunk egy irányba."

A Mindmegette.hu olvasóinak első lépésként ahhoz adok tanácsot, hogyan kezdjenek hozzá az életmódváltáshoz.

1. Ne hagyj fel minden szokásoddal és napi rutinoddal egyszerre! Apránként, fokozatosan változtass! Például, ha éhség érzeted van, korábban bekaptál egy falat csokit, vagy pékárut, most inkább igyál egy pohár vizet, ami telít és csökkenti az éhségérzetedet.

2. Ha régóta nem mozogtál, pláne nem rendszeresen, akkor kezd sétával, gyógytornával, pilatessel, úszással!

3. Ha túlsúlyos vagy, vagy akár elhízott, mindenképp keress meg egy szakembert és kontroll alatt kezd el a mozgást! Ezzel elkerülheted, hogy megsérülj, és nagyobb egészségügyi bajt okoz.

4. Tedd rendszeressé azt, amit újonnan beiktattál az életedbe! Például reggeli kávé helyett egy pohár vízivással kezd a napot. Ha nem reggeliztél eddig, most reggelizz rendszeresen. Sportolj rendszeresen, mert egy edzés nem tesz csodát, csak az hozza el a változást, ha rendszeresen mozogsz. Tehát ha valamit beiktatsz vagy kiiktatsz az életedből, hagyd beérni, hagyd, hogy elinduljon a változás, adj időt magadnak, hiszen nem egy nap alatt híztunk meg!

5. Szeresd amit csinálsz! Szeresd az ételt, az italt amit iszol, a mozgás amit űzöl!

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin