A múlt évben a bevásárlások során a legtöbbet, 292 milliárd forintot feldolgozott húsra költöttük - írja a Világgazdaság. A sonka, a szalámi és a virsli iránt is nőtt a kereslet, emiatt pedig 6 %-kal nőtt a húskészítmények forgalma.
Hazánkban (is) sörforradalom zajlik, ami magával hozza a prémium- és szuper prémium, illetve az ízesített és az alkoholmentes termékek robbanásszerű növekedését. Ez pedig azt eredményezte, hogy a kiskereskedelmi sörértékesítés tavaly 11 %-kal 150 milliárd forint fölé ugrott.
A „dobogó” harmadik fokán a sajtok következnek, melyek forgalma 5 %-kal 102 milliárd forintra nőtt. A negyedik és az ötödik helyen pedig erőteljes növekedéssel a szénsavas üdítőital és az ásványvíz végzett. Az előbbire 12 %-kal, az utóbbira 10 %-kal fordított többet a magyar lakosság. Valószínűleg mindkét kategória növekedéséhez hozzájárult a különösen meleg nyár – tavaly ugyanis többször is hőségriadót rendeltek el a nagy meleg miatt.
A felmérése szerint egyébként a legtöbbet szuper- és hipermarketekben vásároltunk. 43 százalékpontot a 400–2500 négyzetméteres, 25 százalékpontot pedig a 2500 négyzetméter feletti boltok értek el.