Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Hogyan kezdjünk sportolni? - Ezt tanácsolja a személyi edző

Hegedüs Dóra, személyi edzővel már találkozhattok a Mindmegette Facebook csatornáján. Dóri nemcsak edzésgyakorlatokat mutat a "Fitpercek Dórival" videósorozatban, hanem életmód tanácsokat, étkezési tippeket is kérhettek tőle. Ezúttal arról ír, hogy miért, és hogyan kezdj el sportolni.

Hogyan és miért kezdjünk sportolni?

- Ez mindig egy szuper kérdés! A legfontosabb, hogy miért? Igazából a 35. életévünk után jön valami változás, amikor úgy érezzük, hogy mozogni kell. Én 40 múltam, de korábban nem hittem el, amikor a 40-es hölgyek azt mondták; majd megtudod. Meg is tudtam...
Igaz, én sportoltam, sportolok rendszeresen, de amikor megyek órát, edzéseket tartani pláne reggel, ámulok és bámulok, hogy milyen kemények, elszántak a vendégeim. Jönnek és teszik a dolgukat.

Mi motiválja őket? Az, hogy várod őket?

- Ezért jó edzővel edzeni. Mindegy, hogy tenisz vagy fitnesz, bármi legyen, nem mondod le, mert ott vár az edző és fizetsz érte. Ha elindulsz otthonról, az már fél siker. Ha otthon sportolsz, akkor számtalan kifogást találhatsz. Mondjuk „ráérünk arra még” Pató Pál uram módjára, másnap pedig legtöbbször ugyanez a lemez következik. Aztán hirtelen jön a nyár, a kapkodás és a pánik fulladó keserű felismerés; Úristen! Már csak 4 hét van a strandszezonig!

Motiválja az embert az, hogy ismeri a sport jótékony hatásait? Hiszen köztudott, hogy a rendszeres mozgástól nyugodtabbak leszünk, ráadásul tudjuk, hogy tettünk is az egészségünkért valamit, na meg a felgyülemlett fölösleges feszkót is levezethetjük.

- Érdekes, de a tanítványaim az edzés végén a nyújtást imádják a legjobban. Ezt várják leginkább. Nem az izzadást, vagy a súlyzók emelgetését futópados tréninggel fűszerezve. Valószínű azért, mert ekkor már tudják, tettek valamit magukért. Szóval igen, biztos vagyok benne, hogy motiválja őket.

Ha nincs meg az elhatározás, akkor mit javasolsz, hogy meglegyen?

- Fogni kell egy barátot, vagy barátnőt, és ketten egyszerűbb elkezdeni. A csoportos edzés is egy nagyon jó opció lehet ilyen helyzetekben. Venni kell egy tíz alkalmas bérletet edzőterembe, vagy akár egy tánciskolába, és végig kell járni egy teljes ciklust. Utána indul el valami úgy igazán. Lehet úszni, ami télen körülményes, de megoldható, de a fitnesztermektől sem kell félni. Tévhit, hogy a legmenőbb cuccokban, csak a tökéletes alakú emberek járnak oda. Valahol ők is elkezdték.



A lényeg, hogy be kell iktatni a hétköznapokba a sportot. A mai rohanó világban ez persze nem olyan egyszerű, tisztában vagyok vele, de meg kell próbálni. Egyszer meg kell nézni, hogy átlagosan mennyi időt nyomkodjuk a telefonunkat, vagy posztolunk ide-oda. Ezzel nincs gond, ám azt jó ha tudjuk; ezt az időt akár edzéssel is ki lehetett volna tölteni. Vagy ha már telefonozik az ember, tessék megnézni a mindmegette.hu-n az edzős videóimat!  Az felér egy jó kis motivációs tréninggel!
Képzeld, van olyan vendégem, aki 50 éves lesz. Adott magának fél évet. Eljött, felmértem az erejét, állóképességét, hajlékonyságát és elkezdtük a közös munkát. Kitűzött magának egy célt, és most azt hajtja!

Azt hiszem, akkor kimondhatjuk; te csodát tudsz tenni az emberekkel. Te hogyan motiválod magad?

Nem én vagyok a csodatevő, hanem azok, akiknek van kitartása. Ez utóbbi a legfontosabb. Ez persze nem könnyű, aláírom. Én minden vasárnap reggel a Normafán futok, de eddig még nem jön velem szembe se egy vendégem, se egy ismerősöm. Szóval tenni kell érte. Attól, hogy a videómegosztókon edzős videókat nézünk, az még nem elég. Persze motiválhat, de alapvetően ettől nem leszünk izmosabbak, egészségesebbek. Régen a prevenció sokkal nagyobb hangsúlyt kapott és nem akkor kezdtünk el mozogni, amikor jött a baj. Annak ellenére, hogy rendszeresen edzek, nekem is meg kell válogatnom például azt is, hogy mit eszek. Egyre kevesebb kalóriát vihetek be, hiszen egyre több munkára van szükségem ezek ledolgozásra.



Motivációt nehéz találni, de muszáj. Mindenki van annyira hiú, hogy megtegye magáért, mert megérdemli, hogy jól érezze magát a bőrében. A testmozgás olyan hormonokat szabadít fel, mint az endorfin, vagy a dopamin, amit leginkább boldogsághormonként ismerünk. Nem mellesleg feszesebbek leszünk, jobb lesz a vitálkapacitásunk, az izzadással az anyagcsere-folyamatokat tökéletesítjük, na meg méregtelenítünk és a vérbőséget is fokozunk. Szóval, sportoljunk! Pláne, ha még sokat szeretnék a gyerekünkkel focizni, vagy unokánkat különösebb erőfeszítés nélkül a levegőbe emelgetni.

ÍGY FOGJ BELE AZ ÉLETMÓDVÁLTÁSBA - ÍME A SZEMÉLYI EDZŐ TANÁCSA >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin