Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Fedezd fel Magyarországot és kóstold meg a legjobb hazai ínyencségeket

A koronavírus-járvány hosszú hónapokra bezártságra kényszerített minket. Nem találkoztunk barátokkal, tágabb családtagokkal, nem utaztunk, nem fedeztük fel Magyarország szép helyeit, nem tudtunk beülni kedvenc éttermünkbe. A bezártság hosszú hetei után újra itt a lehetőség, hogy gasztronómiai túrákat tegyünk Magyarországon.

Bármerre is indulunk el Magyarországon túrázni, kirándulni, a magyar gasztronómia sokszínűségének köszönhetően nem maradunk éhesek. Minden tájegységnek megvan a maga jellegzetes alapanyaga, étele. Ha az Alföldön járunk kihagyhatatlan a bográcsban készülő slambuc, Észak-Magyarországon a palócételeket érdemes megkóstolni, míg a Balatonon a hagyományos halételek mellett számos különlegességből válogathatunk.

A külföldi utazások helyett érdemes inkább a biztonságos és legalább annyira izgalmas belföldi úti célokat választani. Idén a magyar tenger, a Balaton sokak számára kiemelt úticél lehet. Ha ellátogatunk a Balaton-partra, mindenféleképpen meg kell kóstolnunk a helyi gasztronómia finomságait.

Balatoni halételek

Balatoni, Dunai, vagy a Tiszai halászlé? A legjobb baráti társaságok is képesek összeveszni azon, hogy melyik a finomabb. A halászlé igazi hungarikumnak számít. A balatoni változat sokféle halból készül, hagymával, pirospaprikával. Minden hozzávalót egyszerre tettek a bográcsba.

Ha a család Keszthelyre a Festetics kastélyba tervez egy kirándulást, akkor érdemes betérni a helyi Halászcsárdába, ahol négyféle balatoni halászléből is választhatunk. A vegyes halból készült változat mellett pontyfiléből, harcsafiléből is készítenek halászlevet, valamint halikrával és haltejjel is megkóstolhatjuk ezt a magyaros ételt.

A balatonszemesi Kistücsök étterem is újranyitott. Az étterem évről-évre bekerül az ország legjobb vendéglátóhelyei közé. Különleges hal, szárnyas-és mangalica fogásokkal várják a vendégeket.

A balatoni csárdák, éttermek kínálatából természetesen nem hiányzik a harcsapaprikás túrós csúszával vagy a fogasfilé sem. A strandokon pedig egyre több helyen megkóstolhatjuk a süllőt vagy a keszeget.

Betyárételek

Egy kiadós kirándulás után jól esik egy tányér laktató leves. Mi magyarok nagyon szeretjük a gulyást, ha a Balaton környékén járunk, akkor mindenképpen meg kell kóstolnunk a helyi változatot, a Bakonyi betyárgulyást, ami kiemelt helyen szerepel a balatoni vendéglők étlapjain. A bakonyi betyárgulyás titka a finom, kockára vágott borjúhúsban rejlik, amit füstölt császárszalonnával, gombával, sok-sok zöldséggel és kiemelten egy kis kaporral bolondítanak meg.

Lángos

A Balatonról senki sem térhet úgy haza, hogy ne egyen meg egy jó lángost. A hagyományos és a sajtos-tejfölös lángos mellett már különböző töltött lángosokkal csillapíthatják az éhségüket a fürdőzők. Például darált hússal, káposztával, vagy csirkemellel töltött lángos is kapható. A Balatonon az egyik legfinomabb lángos, Alsóörsön kapható Gyuri lángosozójában.

Borok

Ahogy a magyar gasztronómia, úgy a magyar borászat is sokszínű. A Balatoni borrégió Magyarország hat borrégiójának egyike. Hat borvidék alkotja: a Badacsonyi, a Balatonboglári, a Balaton-felvidéki, Balatonfüred–Csopaki, a Nagy-Somlói és a Zalai. A borászatok újranyitottak, borkóstolókon, pincelátogatásokon vehetünk részt. A paloznaki Homola, vagy a csopaki Jásdi pincészet borteraszáról pedig egy pohár bort iszogatva gyönyörködhetünk a csodás balatoni panorámában.

Itt megtalálod a legjobb és legcsábítóbb ajánlatokat. Válogass kedvedre, és indulj el, fedezd fel újra az ország csodáit!