Keress receptre vagy hozzávalóra

Ezért hízlal a hűtőd úgy, hogy észre sem veszed!

A fogyókúra sikerének titka a helyes választásban rejlik. Ha rejtett kalóriákat tartalmazó ételekkel pakolod tele a fridzsidert, azzal a diétádat is megnehezíted!

A húsok közül a csirke a jó választás, főleg akkor, ha a mellét a bőre nélkül használod fel. Így sok zsírt megspórolhatsz. A grillezéshez a lehető legkevesebb zsiradékot használd!

Szószok

A kész bolti szószok igazi kalóriabombák. A ketchup szinte édességnek számít: egy üvegben 40 db kockacukornak megfelelő mennyiségű cukor van! Jobb, ha saját magad készíted el a szószt sűrített paradicsomból és fűszerekből. Plusz egy tipp: a mustár és a torma ideális alternatíva a ketchup helyett.

Majonézt a salátára? Inkább ne! A zsíros öntet helyett készíts könnyű dresszinget 1-2 ek natúr joghurtból vagy kefirből és friss zöld fűszerekből. Így tényleg alakkímélő lesz a salátád!

Zsiradékok

Átlagban naponta maximum 60 g zsír bevitele javallott, és ebben minden benne van, a sajttól kezdve a húson át a főzéshez használt olajig! Nagyon ügyelj arra, hogy számos készétel túl zsíros, pont ezért ezeket inkább kerüld.

Valamennyi zsiradék ugyanakkor nélkülözhetetlen a szervezet számára – gondolj csak a zsírban oldódó vitaminokra! Többek között az avokádóban, a tengeri halakban, a növényi olajokban is megtalálhatók a test megfelelő működéséhez szükséges zsírsavak.

Ülőmunkát végzel? Rohansz egész nap? Diétatippek minden típusnak >>>

A készételek gyakran tetemes mennyiségű adalékanyagot, sót, zsírt és cukrot tartalmaznak. Ha alig van időd főzni, mirelit zöldségekből hamar finom ételt varázsolhatsz az asztalra!

Diéták, fogyókúrák >>>

Cukor

Gondoltad volna, hogy még a csemegeuborkában és a ropiban is van cukor? Ha spórolni szeretnél a kalóriákkal, mindig nézd meg a polcról levett termék összetevőinek listáját a csomagoláson!

A zöldségfélék egészségesek, éppen ezért érdemes naponta több adagnyit fogyaszani belőlük. Némelyikkel azonban óvatosan kell bánni, ilyen például a legtöbb zöldséghez képest sok kalóriát és szénhidrátot tartalmazó kukorica. Ügyelj hát a mennyiségére, és lehetőleg ne este fogyaszd!

Egyre hízol, ahogy idősödsz? Könnyen tehetsz ellene >>>

A bolti gyümölcslék többsége nagyon sok cukrot tartalmaz! Ezekből érdemes inkább gyümölcsléfröccsöt készíteni, némi szénsavas ásványvíz hozzáadásával. Persze, az a legjobb, ha a bolti ital helyett inkább frissen facsart gyümölcslével kezded a napod.

90 napos fogyókúra >>>

Így leszel karcsúbb mindössze négy nap alatt! >>>

Lapos has egy hét alatt >>>

Katalin hercegné diétája >>>

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin