Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Ezeket ne edd, ha fájnak az ízületeid

default user icon
Stern Ágnes Egészséges
0
Az ízületi fájdalom kellemetlen, gyötrelmes dolog, ami megnehezíti a mindennapokat. A megfelelő étrenddel azonban segíthetsz, hogy hamarabb elmúljon.

Rengetegen szenvednek ízületi fájdalmaktól, akár hosszú időn keresztül is, sokan próbálkoznak a fájdalom elmulasztásával, például helyi kezeléssel vagy gyógyszerekkel. Pedig az étkezésünk is nagyban hozzájárul a testünk állapotához, a fájdalmak stagnálásához vagy enyhüléséhez. Sajnos sok olyan étel van, amivel vigyázni kell ízületi fájdalmak, vagy bármilyen gyulladás esetén. Mutatjuk, hogy mi az, amit érdemes mellőzni.

Cukor

A cukor elősegíti a gyulladások fennmaradását, ezért krónikus ízületi fájdalmak esetén érdemes őket minimalizálni, vagy ami még jobb, teljesen száműzni az étrendből. Így kiesnek például a cukros üdítők, a csokik, és a sütik is. Édesítéshez használj inkább mézet, steviát vagy kókuszvirágcukrot. 

Glutén

A finomított gabona és a fehér liszt szintén olyan vegyületeket tartalmaznak, amik elősegítik a gyulladások kialakulását. Így a kenyerektől, pékáruktól és tésztáktól is érdemes búcsút venned, ha fájnak az ízületeid. Tudjuk, nagy áldozat, de így könnyebben elmúlik a gyulladás és a közérzetünk, valamint az erőnlétünk is sokkal jobb lesz.

Feldolgozott húsok

A feldolgozott húsok, mint például a felvágottak, kolbászok vagy pácolt szalonnák sem tesznek jót az ízületeinknek. Valamint idetartoznak a gyorséttermi ételek is, amelyekben a transzzsíroktól kezdve a tartósítószereken át a sok E-számig minden megtalálható, ami nem ajánlott a szervezet számára, különösen, ha gyulladás is fennáll.

Tejtermékek

A tejtermékekkel is vigyázni kell a bennük található kazein miatt, ami elősegíti a gyulladások kialakulását. Továbbá a vajban, tejben, és sajtban található telített zsírok a zsírszövetek gyulladásához is vezethetnek, amitől szintén jobban fognak fájni az ízületeid. Ha nem tudsz lemondani róluk, válassz a növényi eredetű tejtermékeket, például mandulatejet vagy kókusztejet.

Krónikus ízületi fájdalmak esetén mindenképpen érdemes változtatni az étrenden és kerülni bizonyos ételeket, de az itt felsorolt adatok tájékoztatójellegűek. Ha érintett vagy, érdemes segítséget kérni egy dietetikustól, aki személyre szabott étrendet tud készíteni, hogy a diéta valóban hatékony legyen és minél előbb enyhüljön a fájdalom.

5 ÉLELMISZER, AMI NÖVELI A RÁKOS MEGBETEGEDÉSEK KOCKÁZATÁT>>> 

12 IMMUNERŐSÍTŐ ÉTEL, AMIVEL ELŰZHETED A VÍRUSOKAT!>>> 

5 DOLOG A KONYHÁDBAN, AMI MEGBETEGÍTHET>>> 


  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin