Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Ezeket az ételeket érdemes elkerülnöd, ha puffadsz!

A puffadás egy igen kellemetlen érzés, így képes akár órákra is elrontani az ember közérzetét. Sajnos kezelni nem olyan egyszerű, megelőzni viszont annál inkább. Nincs más dolgod, mint egy kicsit odafigyelni az étkezésre, a következő ételeket pedig érdemes elkerülni.


A nátrium hatással van a vízvisszatartásra. Tehát ha sósan étkezel, több víz fog felgyülemleni a szervezetedben, ami ugyebár kedvez a puffadásnak. Ez persze nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem használhatsz sót a főzéshez, de érdemes kerülnöd az extrán sós élelmiszereket, mint például a chipsek.

Zöldségek

Persze nem mindegyiket kell elkerülnöd, ám vannak bizonyos zöldségek, amelyek az átlagosnál is több gázt termelnek a tápcsatornában. Ilyenek a hüvelyesek, a karfiol, a brokkoli, a kelbimbó, a káposzta, a hagyma, és a paprika is.

Szója

A szójatermékeket hüvelyesekből készítik, ezért könnyen fermentálódhatnak a bélben az emésztés során. Ennek eredménye pedig az lesz, hogy gázok szabadulnak fel, aminek következtében pedig nagy valószínüséggel puffadni fogunk. Érdemes csínján bánni például a tofuval és a szójatejjel is.

Gyümölcsök

Az erősen erjeszthető gyümölcsök, mint például a datolya, a mangó, a füge, a görögdinnye, az alma a körte és a szeder nagy mennyiségű fruktózt tartalmaznak, melyek puffadást okozhatnak. Ha olyan helyzetben vagy, hogy aggódsz emiatt, érdemes inkább az olyan gyümölcsöket választani helyettük, mint a fekete áfonya, a szőlő, a narancs, az ananász, a málna, az eper vagy a kivi.

Rágógumi

Talán nem jutna ilyesmi az eszedbe, de bizony a rágózással is kedvezel a puffadásnak. Hogy miért? Amikor rágógumizol, levegő kerül a tápcsatornába, ott pedig nyomást fog okozni, ami egyenes út a puffadáshoz és a megnövekedett hasi körfogathoz is.

Tejtermékek

A tej és a tejtermékek laktóztartalma kihívás elé állítja a felnőtt szervezetet még akkor is, ha nem vagy laktózérzékeny. A kazein nevű enzim mennyisége ugyanis felnőttkorra drasztikusan csökken, így a szervezet nehezebben bontja le a laktózt. Egyéni érzékenységedtől függ, hogy mennyi tejterméket tudsz anélkül elfogyasztani, hogy jelentkezne a puffadás. Érdemes tehát odafigyelned erre.

Mandulatej

A mandulatej kitűnő alternatívája lehet a tehéntejnek, de nem árt vigyázni vele. A benne található karragén nevű anyag ugyanis nagy mennyiség esetén akadályozhatja az ásványianyag-felvételt, emiatt allergiás reakciót is kiválthat, aminek a puffadás az egyik tünete.

Szénsavas üdítők

A szénsavas üdítők fogyasztása növeli a felesleges gáztermelődést, ráadásul a fogzománcot is erősen rongálja. Tehát egyáltalán nem célszerű ezeket az üdítőket fogyasztani. Ha nagyon ragaszkodsz hozzájuk, akkor is csak kis mennyiségben.

ÉHES FÉRFI FELVÁGOTTAL ÁLMODIK, AVAGY VEGETÁRIÁNUS LETTEM 40 NAPRA >>> 

EZ TÖRTÉNIK A TESTEDDEL, HA MINDEN NAP ESZEL EGY NARANCSOT >>> 

11 KIPRÓBÁLT KIFLI RECEPT A KÖMÉNYMAGOSTÓL A VAJAS CSAVARTIG >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin