Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

10 étel, amivel nem gondolnád, de megúszhatod az allergia-szezont!

Még nem praktikus elásni a téli kabátokat, de azért már érezzük a tavasz lehelletét, és akik allergiásak, tudják: hamarosan jön a pollen-szezon, a tüsszögések, orrfojások, szemviszketések ideje. Ha adnál egy esélyt annak, hogy gyógyszerek nékül átvészeld ezt az időszakot, akkor itt az ideje, hogy picit jobban odafigyelj arra, mi kerül a tányérodra!
Méz

Rendszeres fogyasztásával a szervezet jobban tolerálja a pollenek megjelenését a levegőben.

Tonhal, lazac és egyéb zsíros halfajták

Ha hetente kétszer eszel a fenti, zsírosabb halfajtákból, azzal jelentős mértékben növeled az Omega-3 zsírsav bevitelét, amivel jelentős mértékben csökkentheted a szénanátha kialakulásásnak kockázatát -  de az intenzitásást mindenképp.

A 9 LEGEGÉSZSÉGESEBB ÉTEL, AMIBŐL SOKKAL TÖBBET KELLENE ENNED! >>>
Paprika és hagyma

A napi étrendedbe illesztve rengeteg quercetin nevű flavonoid kerül a szervezetedbe, ami egyfajta természetes antihisztaminként tompítja az allergiás reakciókat, úgy, mint orrfolyás, szemviszketés, tüsszögés.

Bogyós gyümölcsök

Ugyanígy a quercetin nevű csodaszerből van bennük egy komolyabb mennyiség, így, ha sokat eszel belőlük, az allergiás szimptómák elviselhetőbbé válnak - ugyanezen okból ajánlott almából, brokkoliból és karfiolból is minél többet enni.

Citrusfélék (narancs, citrom, kivi)

A C-vitaminról se feledkezzünk meg, mint hatékony allergiaellenes szerről: a hisztamintermelődést blokkolva könnyíti meg az allergiások életét.

A LEGJOBB TÉLI VITAMINBOMBÁK: 5 CITRUSFÉLE, AMIBŐL SOKAT KELL ENNED! >>> 
Kefir és jogurt

A probiotikumok, gyulladáscsökkentő hatásuk révén, tökéletesek a pollenallergia megelőzésére és kordában tartására: kanalazz el minél több élőflórás joghurtot és kefírt! Ha allergiás vagy a tejre, akkor a savanyúkáposzta és a kimchi nagyszerű alternatíva lehet.

Tojássárgája

Tudjuk, hogy a szervezet D-vitamin szintje hatással van a tüdőnk működésére, így jó, ha odafigyelünk arra, hogy minimum a WHO által ajánlott mennyiséget fogyasszuk el naponta. Az idő melegedtével, a napi 10 perc napozás mellett, a tojássárgájából is fogysszunk minél többet: 1 darab ugyanis 40 NE (nemzetjözi egység) D-vitamint tartalmaz!

MENNYI D-VITAMINT SZEDJEN A FELNŐTT, A GYEREK ÉS A VÁRANDÓS? >>> 

Diófélék és magvak

Jó hír azoknak, akik a nem rajonganak a halakért, hogy a diófélék magas Omega-3 zsírsav talmukkal ideális alternatívát jelenthetnek az allergia elleni küzdelemben; a gabonafélék és az olajos magvak pedig a bennük lévő szelén miatt hozhatnak enyhülést.

A 4 LEGEGÉSZSÉGESEBB MAG A VILÁGON >>> 
Fokhagyma

A fokhagyma kivonat bizonyítottan csökkenti az allergiás reakciók mértékét úgy, hogy hatására a szervezet jóval kevesebb, a tüneteket kiváltó anyagot termel.

Zöldleveles zöldségek

A spenót, a mángold és a kel a bennük lévő magnéziumnak köszönhetően felszabadítják a légutakat, és ellazítják az izmokat - így tűdő és a hörgők izmait is. Magas manéziumtartalmának köszönhetően áldásos  hatása lehet a légzésre az avokádónak, a mandulának, a tökmagnak, a naprafogómagnak és a szezámmagnak is.

A 25 LEGEGÉSZSÉGESEBB ÉTEL, AMIT MINDENKÉPP FOGYASZTANOD KELL! >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin