Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Ez történik a testeddel, ha rendszeresen eszel hagymát!

A vöröshagyma minden háztartásban megtalálható, filléres alapanyag, és mivel a magyaros fogások elkészíthetetlenek nélküle, ha valaki nem különsöebben kedveli az ízét, az is rendszeresen fogysztaja. Nézzük, hogy ennek a sokoldalú zöldségnek milyen áldásos hatása van a testünkre!
1. tele van tápanyaggal

A hagyma az egyik legegészségesebb zöldség: miközben a kalóriatartalma minimális, tele van tápanyaggal. Nagy mennyiségben tartalmaz többek között C-vitamint, ami az immunrendszer karbantarásához szükséges; B6- és B9-vitamint, ami az idegrendszer normális működéséhet szükséges, illetve és káliumot, ami a testünk vízháztartását, az izmok összehúzódását és a veseműködést szabályozza.

2. jót tesz a szívnek

Kutatások kimutatták, hogy rendszeres hagymázással minimalizálható a magas vérnyomás és a szívbetegségek kockázata is, mivel a zöldségben lévő antioxidánsok gyulladás- és koleszterinszint-csökkentő hatásúak.

5 EGÉSZSÉGES SZUPERZÖLDSÉG, AMI MEGÓV A BETEGSÉGEKTŐL >>> 
3. Antioxidánsban gazdag

A lila- és vöröshagymában található 25 különböző, flavonoid típusú antioxidáns további jótékony hatása lehet, hogy megakadályozva a sejtkárosodást, olyan betegségek megelőzésében is jó szolgálatot tehetnek, mint a rák vagy a cukorbetegség.

4. csökkenti a vércukorszintet

A hagyma a cukorbetegek legjobb barátja, ugyanis jelentősen csökkenti a vércukorszintet, sőt, ha veszélyezetett kategóriába tartozunk, rendszeres fogyasztással a diabétesz kialakulásának kockázata mérsékelhető.

A 9 LEGEGÉSZSÉGESEBB ZÖLDSÉG A VILÁGON >> 
5. Antibakteriális hatású

Nem gondolnánk, de a hagyma olyan agresszív baktériumtörzsekkel szemben is képes felvenni a kesztyűt, mint az e-coli vagy a streptococcus. Kutatások bebizonyították, hogy a hagyma héjából kivont quercetin nevű flavonoid (szintén antioxidáns) képes megállítani ezen rosszindulatú baktériumok szaporodását.

6. Erősíti a csontokat

Egy középkorú, menopauzán átesett nőket vizsgáló kutatás során kiderült, hogy a rendszeresen hagymát fogyasztók körében kevesebb volt a csontritkulásból adódó csonttörés. Így, ha valaki ügyel a csontjai épségére, és mondjuk a tejtermékeket kevésébé kultiválja, vagy éppen allergiás rájuk, megfelelő mennyiségű hagyma elfogyasztásával részben kompenzálhatja az így kieső csontépítő ásványokat.

5 ZÖLDSÉG, AMI EGÉSZSÉGESEBB, HA MEGFŐZÖD! >>> 
7. Támogatja az egészséges bélflórát

És, ha mindez még nem lenne elég: a hagyma prebiotikumokban is bővelkedik! Ezek a jotékony baktériumok segítenek megőrizni az egészséges bélflórát, így hozzájárulnak az immunrendszer normális működéséhez.

Hagymás receptek  >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin