Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Mit egyek, hogy kevésbé legyek stresszes? A dietetikus válaszol!

Mely ételek vannak jó hatással az idegrendszerre, és melyik vitamin segíti a működését? Erre a kérdésre adott választ Somogyi-Kovács Anita, a Mindmegette dietetikus szakértője.

Mely ételek vannak jó hatással az idegrendszerre? Pontosabban: melyik vitamin segíti a működését? 

Idegrendszer kétféle van! Remélhetőleg arra gondolsz, hogy milyen ételek, tápanyagok járulnak hozzá a kiegyensúlyozott, stresszfeldolgozó, mindennapi idegeskedéstől megvédő, a megfelelő koncentrációt biztosító idegrendszerünk karbantartásához.

Induljunk ki abból, hogy eleget alszol, és megfelelő körülmények között. Ebben az esetben elsősorban a vízben oldódó B-vitamin-család egyes tagjai, azaz a B1-vitamin (gabonafélék, olajos magvak, állati eredetű élelmiszerek), a B2-vitamin (zöldség-, gyümölcs-, gabonafélék, állati eredetű élelmiszerek), a B6-vitamin (máj, halak, olajos magvak), a niacin (állati eredetű élelmiszerek, hüvelyesek, olajos magvak, gabonafélék) vannak segítségedre.

Másodsorban a központi idegrendszer napi szénhidrát-glükóz igénye akár a 120-140 g-ot is elérheti. Ez leggyorsabban cukorral elégíthető ki (pl. szőlőcukor), de hosszabb távon jobb, egészségesebb megoldást jelent, ha inkább zöldség-, gyümölcs- és gabonafogyasztással biztosítod a tested számára szükséges mennyiséget! A felesleg ugyan elraktározódik, ám 24 órán belül ki is ürül, így fontos az utánpótlás! Ha mégis inkább az édesség mellett döntesz, az, bizony, hízáshoz vezethet!

TÚL VÉKONY VAGYOK, HOGYAN HÍZZAK? A DIETETIKUS VÁLASZOL! >>> 
HOGY ÉRHETEK EL TARTÓS FOGYÁST? A DIETETIKUS VÁLASZOL >>> 
TÉNYLEG FOGYASZT AZ ALMAECET? A DIETETIKUS VÁLASZOL! >>> 
MILYEN ILLATOK CSÖKKENTIK AZ ÉHSÉGÉRZETET? A DIETETIKUS VÁLASZOL >>> 
NEM ESZIK A GYEREK ZÖLDSÉGET ÉS GYÜMÖLCSÖT - SEGÍT A DIETETIKUS >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin