Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Egyél a fáradtság ellen! Top 5 energiabomba kávé helyett!

Ha egy éjszaka alatt kétszer felébredsz pár másodpercnél hosszabb időre, akkor az alvásod már nem eléggé pihentető. Márpedig az anyukák egy este akár négyszer-ötször is felriadnak a gyermekük miatt, ezért másnap jön a fásult fáradtság…

A kávé a koffeintartalmával gyors megoldást nyújt fáradt reggeleken, de túlzott fogyasztásával a hatása napról napra gyengül, ezért van az, hogy a kötelező reggeli egy kávét hamar követi egy másik, aztán egy újabb... Ráadásul a túl sok kávé fogyasztása vashiányt, idővel a csontritkulást is okozhat. Érdemes tehát olyan ébresztőt találni a hideg zuhanyon túl, ami nem rombolja a szervezetünket, de finom ébresztőt fúj fáradt reggeleken.

1. Cukor!

Az agyunk szeretne állandóan megfelelő mennyiségű cukorhoz, pontosabban szőlőcukorhoz (más néven glükózhoz) jutni. A megfelelő működéshez óránként 4 grammnyira van szükséged, az agysejtek ugyanis a cukorból nyerik az energiát. A szürkeállomány akkor működik a legolajozottabban, ha az ellátás folyamatos – ehhez azonban okosan kell választanod mikor, milyen szénhidrátot eszel! Például a müzli és a teljes kiőrlésű gabonából készült pékáruk szénhidrátjai a gyomorban és a bélben szintén glükózzá alakulnak, és hosszú ideig egyensúlyban tartják a vércukorszintet. Az agy működését serkentő anyagok: glükóz (szőlőcukor), vas, jód, lecitin, esszenciális aminosavak (a fehérjék építőkövei), ginszeng.

2. Víz

A vérnek kellően hígnak kell maradnia ahhoz, hogy optimálisan el tudja látni tápanyaggal a sok milliárdnyi, érzékeny agysejtet. Ha egy kicsit is sűrűbb a kelleténél, az agyba is kevesebb oxigén és létfontosságú anyag jut el a vékony ereken keresztül. Többnyire ez az oka a dekoncentráltságnak és annak, ha időnként a szokottnál nehezebben tudsz odafigyelni a feladataidra.

Így vedd rá a gyereket az egészséges étkezésre! >>> 

3. Gyümölcslé

A citrusfélékből készült friss gyümölcslé C-vitamin tartalma miatt villámgyorsan fejtik ki frissítő hatásukat. Könnyen felszívódó cukortartalma energiát ad és jótékonyan segíti az emésztést, ez által a gyümölcslével könnyen indul a nap.

Készíts actimelt házilag! Megmutatjuk, hogyan >>> 

4. Méz

A méz gyorsabban felszívódik, mint a cukor, vagy az édesítőszerek, tehát szervezetünk gyorsabban hasznosítja. Gyors energiát nyújt fáradt reggelen, frissíti az agyműködést, tehát igazi energiabomba.

5. Ginzeng

A ginzeng vérbőséget okoz, ezáltal fúj ébresztőt az agynak: serkenti az agyműködést, javítja a koncentrációs képességet.

Olvass tovább baba-mama témákról itt >>> 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin