Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Egy szuperegészséges fogyókúra: diétázz csodarostokkal!

default user icon
MME Diéták
0
Ha megfelelő mennyiségű rostban gazdag ételt fogyasztasz, elkerülheted a farkaséhséget, és könnyebben fogyhatsz!

Sajnos manapság jóval kevesebb rostot fogyasztunk, mint kellene. Egy egészséges felnőttnek minimum 25-30 g rostra lenne szüksége naponta, de sokan még ennek a felét sem viszik be a szervezetükbe.

A növényi rostok közül a vízben oldódó fajtákat nem hasznosuló szénhidrátoknak is nevezzük. A rostok sok vizet vesznek fel, fokozzák az emésztést és a bélmozgást, továbbá a fogyókúrában is segíthetnek.

Hogy miért? Mivel a vízben oldódó rostok a gyomorban vizet vesznek fel, és ettől megduzzadnak, teltségérzetet okoznak, ezáltal meggátolják a túlevést vagy az állandó nassolási vágyat. Épp ezért nem csak a táplálkozásra érdemes ügyelni, hanem a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztására is!

A módszer bónuszai:

nem tilos étteremben étkezni;

engedélyezett a koktélfogyasztás

a megterhelő, „gyilkos” mozgásformák tiltólistán vannak, ugyanis ezek fokozzák az éhségérzetet!

Alacsony kontra magas rosttartalom

A rostban gazdag élelmiszerek általában kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint az alacsony rosttartalmúak.

-1/2 csésze cukros gabonapehely (90 kcal, 2 g rost) VS 1/2 csésze magas rosttartalmú gabonapehely (60 kcal, 14 g rost)

-5 db sós keksz (80 kcal, 0 g rost) VS 5 db korpás keksz (60 kcal, 25 g rost)

-1 csésze instant csirkeleves tésztával (100 kcal, 0 g rost) VS 1 csésze lencseleves (180 kcal, 6 g rost)

-1 szelet rántott csirkemellfilé 1 cső kukoricával (500 kcal, 2 g rost) VS 1 szelet grillezett csirkemellfilé 2 csésze zöldbabbal (208 kcal, 12 g rost)

Minden, amit a diétákról tudni érdemes, itt megtalálsz! >>>
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin