Keress receptre vagy hozzávalóra

Egy kocka étcsoki naponta: kicsi, édes és egészséges

Csokoládé, mint egészséges táplálék? Ez így nem egészen igaz, de tény, hogy napi kevéske étcsokoládé előnyös hatású lehet.

A jótékony hatás minden bizonnyal a flavinoidnak köszönhető - állítja a Mayo Klinika folyóiratának augusztusi száma. A flavinoidok természetes antioxidánsok, melyek megtalálhatók még a teákban, vörösborban, néhány zöldség-és gyümölcsfélében.

Az étcsokoládéban található flavinoidok előnyös hatással vannak a keringési rendszerre. Egy nemrégiben készült tanulmány kimutatta, hogy napi 6 gramm étcsokoládé (nagyjából 1 kockányi) csökkenti 2-2 ponttal a szisztolés és diasztolés vérnyomást egyaránt. Csökkentheti továbbá az LDL-koleszterin szintjét mintegy 5 ponttal. Bár ez nem túl látványos hatás, de a rossz koleszterint mégis a jó irányba mozdítja el. A flavoniodok kedvezően befolyásolják az érfalak állapotát is.

"Úgy véljük, hogy sok keringési betegséget az érfalak állapota okoz. Az érfal megpattan, begyullad, melytől megindulhat az elzáródást okozó lerakódás." – mondta Robert Sheeler, a Mayo Klinika egyik háziorvosa.
A pozitív hatások elérése érdekében nem szükséges egy egész tábla csokit megennünk, mivel az sok kalóriát és zsírt tartalmaz. Dr.Sheeler szerint egyetlen kocka is elég, mely csupán 30 kalóriát jelent. Javasolja a legalább 60 %-os kakaótartalmú termékek fogyasztását. A tejcsokoládé kakaótartalma mindössze 15-25 %. Az étcsokoládéban ezzel szemben legalább 50-80 % kakaó, vagy még ennél is több található. Nem is kell a legdrágábbat megvásárolnunk, olcsóbban is hozzájuthatunk minőségi termékekhez.

Forrás: Medipress

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin