Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Édesség? Jöhet! Alakkímélő desszertek fogyókúrázóknak!

Tévhit, hogy a fogyókúrázók nem ehetnek édességet! Az alábbiakban összegyűjtjük néhány, a karcsúsodni vágyók étrendjébe is beilleszthető finomság receptjét.
A „legjobb barátaink”

Az alábbi élelmiszerek jó szolgálatot tehetnek a fogyókúrázóknak, ha édességre vágynak! 
Natúr joghurt : friss gyümölccsel, egy kevés mézzel és például 1 ek puffasztott rizzsel felturbózva gyorsan elveszi az édesség iránti vágyat. Ráadásul remek „hamis fagylalt” készíthető belőle, ha banánnal összeturmixoljuk, és pár óra alatt lefagyasztjuk (óránként át kell keverni, hogy krémes legyen!).

Cottage cheese vagy sovány túró: folyékony édesítőszerrel, bogyós gyümölcsökkel, almával összedolgozva nagyszerű vacsora, ha pedig egy kevés zabpelyhet is adunk hozzá, akkor ízletes reggeli.

Tojás: a tojásfehérjéből finom habcsókot készíthetünk, csak a cukor helyett használjunk hozzá mesterséges édesítőszert. Ízesíthetjük vaníliaaromával vagy keserű kakaóporral (utóbbit mindig csak akkor adjuk hozzá, mikor a hab már kemény!)

Rejtsd el a zöldséget az ételben! 

A naponta frissen fogyasztható zöldségeket (pl. retek, paprika, paradicsom, sárgarépa, újhagyma) érdemes nagyrészt valóban frissen enni, például finomra reszelve a házi sajt- vagy túró-, esetleg sonkakrémbe keverni. Ha tésztaszószt készítesz, mindig főzz bele finomra reszelt vagy darált zöldségfélét is. 

A paradicsom megfőzve jobb likopinforrás, mint nyersen, így kitűnő leves- és mártásalap, persze, nem agyoncukrozva! 

A melegszendvicskrémekbe bátran tehet csemegekukoricát és apróra vágott gombát is. Készíthet nekik gyümölcsturmixokat is, friss sárgarépával és céklával dúsítva.

Motivációs trükkök: Itt repül a kismadár! 

1. Miután belevágtunk a súlyvesztésközpontú életmódváltásba, kéthetente-havonta mindenképpen fényképezzük le magunkat fehérneműben a tükör előtt! A szemmel látható változás erősíti majd a kitartásunkat.

2. Szem előtt az álomruha! Akasszuk ki jól látható helyre azt a ruhadarabot, amibe bele szeretnénk fogyni! A látvány mindig emlékeztetni fog minket a célunkra.

3. Mindig változatosan! Ha folyton ugyanazokat a mozgásformákat végezzük és mindig ugyanazt az edzéstervet követjük, arra egy idő után ráunhatunk, és emiatt az edzés hatásfoka is csökkenhet. Rendszeres időközönként keressünk új gyakorlatokat, más sportágakat, és építsük be azokat a mozgásprogramunkba!

Alakkímélő pite

Keverjünk össze 1 bögre (130-140 g) rozslisztet 2 tk sütőporral. Villával nyomkodjunk szét 1 db banánt, majd turmixgéppel pépesítsük, és ízesítsük őrölt fahéjjal. Adagonként adjuk hozzá a lisztet és, ha szeretnénk, egy kevés folyékony édesítőszert (vigyázat, a banán alapból édes!). A kissé ragacsos masszát simítsuk szilikon piteformába, és süssük 12-13 percig vagy tűpróbáig. A napi adag kb. ¼ db pite. Reggelire tökéletes!

Diétás pite receptjeinket itt találod >>> 

Málnás fehérjelepény 

Verjünk kemény habot 2 db tojásfehérjéből egy kevés folyékony édesítőszerrel és vaníliaaromával. Simítsuk sütőpapírral bélelt, kisméretű tepsibe, és süssük 170 fokon kb. 10 percig. Közben forgassunk 1 marék málnát 2-3 ek natúr joghurtba. Miután a tojáshab megsült, óvatosan szedjük le a papírról, tegyük tányérra, és kanalazzuk rá a málnás joghurtot. Nagyon finom vacsora!

Almás zabsüti

Alaposan keverjünk ki 2 db tojásfehérjével, egy kevés folyékony édesítőszerrel és 1 tk vaníliaaromával 1 pohár natúr joghurtot. Adagonként dolgozzunk a masszába 190-200 g, 1 tk sütőporral elvegyített zablisztet. Vágjunk fel kis kockákra 1 db almát, szórjuk meg őrölt fahéjjal, forgassuk össze vele, és ezt is adjuk a masszához. Sütőpapírral bélelt tepsibe két vízbe mártott evőkanál segítségével formázzunk kb. 25 db halmot a kissé ragacsos tésztából. Kissé lapítsuk le azokat, és forró sütőben süssük 10-12 percig. 3-4 db keksz tökéletes reggeli lehet a fogyni vágyóknak.

Zabból készült desszertjeinket itt találod >>> 

Kókuszgolyó kicsit másképp

Forraljunk fel 50 ml mandulatejet vagy sovány tejet, majd öntsük rá 125 g zabpehelyre, és keverjünk el benne 25 g light margarint. Várjunk 5 percet, amíg kihűl, majd adjunk hozzá 1 ek keserű kakaóport és ízlés szerint folyékony édesítőszert. Tegyük a masszát legalább 1 órára a hűtőbe, hogy megszilárduljon. Utána vizes kézzel formázzunk belőle kisebb golyókat, és hempergessük meg azokat kókuszreszelékben.

Barackos túrókrém

Hámozzunk meg, majd turmixoljuk simára 3 db sárgabarackot kb. 100 g sovány túróval. (Esetleg adhatunk hozzá 1-2 ek sovány tejet is, ha még krémesebb állagot szeretnénk.) Kanalazzuk tálkába a túrókrémet, és keverjünk hozzá 1 db, nagyobb darabokra tördelt zabkekszet.

 
Folytasd a Fanny-val!

Még több diétás tippet, és szakértő tanácsokat találsz az aktuális Fanny Magazinban, amelyre itt fizethetsz elő >>> 

Diétás témákról itt olvashatsz tovább >>> 

 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin