Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Tényleg ne együnk kenyeret, ha diétázunk? A dietetikus válaszol!

Ha diétázunk, milyen szénhidrátot ehetünk, naponta hányszor és mivel helyettesíthetjük, ha szükséges? A Mindmegette.hu dietetikusa, Somogyi-Kovács Anita válaszol.

Nemrég kezdtem el fogyókúrázni. Nagyon szeretném kihagyni a kenyeret az étrendemből, de sajnos nagyon szeretem. Milyet ehetek, naponta hányszor, és mivel helyettesíthetem, ha szükséges?

Nem ajánlom a kenyér elhagyását, hiszen szereted, így fontos a számodra. Egyébként is: a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek, péksütemények és tésztafélék a teljes gabonaszemet, így annak héját és a benne lévő rostokat, valamint értékes anyagokat is tartalmaznak, főként B1- és B2-vitamint, pantoténsavat, magnéziumot, cinket, mangánt, krómot, valamint szelént.

A teljes kiőrlésű pékárukban található rostok csökkentik a szervezet inzulinigényét és a vérzsír szintjét, emellett segítenek a bélrendszer karbantartásában, valamint a jóllakottságérzés kialakulásában.

Lehetőség szerint napi 2-3 alkalommal iktass be az étrendedbe, legalább 1-1 szelet kenyérfélét vagy 1-1 db magos péksüteményt!

Még több professzionális diétás tanácsot találtok itt a házigazdánktól! >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin