Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Készíts humuszt és falafelt - de mire jó még a csicseriborsó?

A csicseriborsó az egyik legmellőzöttebb hüvelyesünk, holott finom, tápláló, laktató, egészséges és számtalan fogást készíthetünk belőle.
Milyen borsót vegyünk?

Csicseriborsó vásárlásakor vagy száraz vagy konzerv változat közül választhatunk. Amennyiben általában aznap döntjük el, hogy mi fog rotyogni a fazekunkban, akkor érdemes a konzerv verziót választani, az ugyanis áztatás nélkül, azonnal felhasználható, s nagyjából negyed óra alatt tökéletesen megfő.

Csicseriborsós receptek >>>
Krém, kence

A csicseriborsó legismertebb felhasználási formája a humusz. A humusz egy ősi, mediterrán étel, amelynek alapja nem más, mint a csicseriborsó. A pürésített csicseriborsót általában tahinivel (szezámmagkrémmel) és olívaolajjal keverik ki, fokhagymával, citromlével és egy kevés sóval ízesítik. Tökéletes mártogatós, a csíkokra metélt zöldségek mellett a laposkenyerek, kenyérrudak, pirított bagettszeletek mind-mind jó társai lehetnek.

HUMUSZ, A CSICSERIS CSEMEGE >>>
Saláta, leves

A csicseriborsó nagyon kellemes alapja a különféle krémleveseknek, jó partnere a sütőtöknek, krumplinak, sárgarépának vagy a paszternáknak. A tartalmasabb zöldség- vagy ragulevesekhez is adhatunk egy-egy konzervnyi, lecsöpögtetett, átmosott csicseriborsót. Ugyanígy a különféle salátákba is keverhetünk egy-két maroknyit belőle.

Raguk, főételek

Az indiai és az arab konyha számos csicseriborsós ragut ismer és szeret. Érdemes kicsit tanulmányozni ezeket a fogásokat, a csicseriborsóval könnyedén színesíthetjük a gasztronómiai palettánkat. Nagyon finom curry készíthető belőle.

A csicseriborsó kerülhet rakott ételekbe, töltelékekbe is, illetve készülhet belőle falafel, amely szintén a Közel-Keletről származó fogás. A darált csicseriborsóból készített, fűszeres pogácsákat ehetjük magában, vagy zöldségekkel együtt, pitába töltve, humusz vagy tahini kíséretében. A pogácsa fűszerezéshez az arabok által kedvelt, nálunk is beszerezhető ras el hanout keveréket használjuk. A csicseriborsó nagyon magas a fehérjetartalmának köszönhetően – a falafel és a különféle raguk mellett - jó alapja lehet még számos vegetáriánus fogásnak.

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin