Mindmegette.hu
Keress receptre vagy hozzávalóra
Cikk
MME
A magyar piacon évente körülbelül 5 milliárd forint értékben 800 tonna húsvéti édesség fogy, elsősorban csokinyúl és csokitojás. Az elmúlt években mindig nőtt a húsvéti édességpiac, és 2017-2018 között különösen nagy ugrás, 10%-os forgalombővülés történt. Ez elsősorban a magasabb minőségre váltásból fakadt, nem a tonnák száma gyarapodott ilyen mértékben.
Videó
Mondhatnak a szakemberek bármit, a legkomolyabb csokoládészakértők mégiscsak a gyerekek! Így arra jutottunk, hogy ha szeretnénk mérvadó tájékoztatást adni arról, hogy melyik csokinyulat érdemes így húsvét előtt a kosárba tenni, akkor egy 8 főből álló gyerektesztcsapatot kérünk fel a feladatra. Íme a végeredmény - figyelem: minden szava arany!
A pálinkát még nem szerető és a pénzt nem túlértékelő korosztályt egyértelműen a csokinyuszikkal lehet húsvétkor lenyűgözni. Az pedig brit tudósok által bizonyított tény, hogy a csoki minősége nagyban befolyásolja a gyerek fejlődését ilyen korban is.
Egyes legendák szerint a megmaradt csokimikulásokat tavasszal nyúllá verik és csupán újracsomagolják őket. Formára némileg talán valóban hasonlítanak egymásra, de szerintünk erről nincsen szó.
Itt a húsvéti csokinyuszik szezonja. Ám többségünk nincs tisztában a valódi csokoládé és a kakaós massza közötti különbségekkel. Érdemes megnéznünk a címkén, mely alapanyagokból készült a termék, s valóban csokoládét kapunk-e a pénzünkért.