Candida-diétázol? Segítünk! Változatos menüsor, heti mintaétrend!

A anti-Candida diéta egy szigorú, teljesen élesztőmentes, és szénhidrát-csökkentett kúra: muszáj ugyanis megvonni a szervezetünkben elszaporodott gombák táplálékát ahhoz, hogy kiutasítsuk őket. Érdemes következetesen végigcsinálni, legalább két-három hétig, megalapozva ezzel a kezelés sikerét. Nem egyszerű betartani, sok lemondással jár, ráadásul könnyen egyoldalúvá válhat a táplálkozásunk, ami pedig hiánybetegséget okozhat - vagyis átesünk a ló túloldalára: a fáradékonyság, levertség, állandó betegeskedés, allergia, nőgyógyászati problémák így már nem az elgombásodásból, hanem alultápláltságból is fakadhatnak. Az alábbi mintaétrenddel segítünk változatossá tenni a kissé egyhangú, de határozottan célravezető diétát!

Hétfő
Reggeli: főtt tojás, élesztő nélküli teljes kiőrlésű kenyér, vaj, kávé
Ebéd: tonhal citrommal, joghurt, fejes saláta és alma
Uzsonna: macesz, paradicsom
Vacsora: halfilé, krumplipüré, párolt sárgarépa, őszibarack

Kedd
Reggeli: zabpehely, tej
Ebéd: túró, paradicsom, körte, frissen préselt gyümölcslé
Uzsonna: joghurt, almapüré (cukor nélkül!)
Vacsora: sült pulykaszelet, kukorica, párolt spenót, eper vagy más gyümölcs

Szerda
Reggeli: főtt tojás, élesztőmentes kenyér  
Ebéd: frissen készített lencseleves, friss fejes saláta, sárgarépakenyér, narancs
Uzsonna: túró, sárgarépa
Vacsora: sült pulykaszelet, hajdina, brokkoli, sült alma

Csütörtök
Reggeli: joghurt, friss gyümölcs
Ebéd: natúr rizs, hideg fasírozott (prézli nélkül), zöldségsaláta vagy párolt zöldség, friss gyümölcs
Uzsonna: paradicsom macesszel
Vacsora: padlizsán, hagyma, paradicsom, zöldpaprika mozzarellával és durva őrlésü lisztből készített főtt tésztával

Péntek
Reggeli: hajdina, tojásrántotta, narancs
Ebéd: halászlé, paradicsomsaláta ananásszal
Uzsonna: joghurt friss gyümölccsel
Vacsora: hal fokhagymával, párolt zöldbab, friss gyümölcs

Szombat
Reggeli: gabonapehelyből készült müzli (nem édesítve, mazsola nélkül) kevés tejjel vagy gyümölcslével (narancs vagy almalé)
Ebéd: friss hal, kovászolt kenyér, saláta
Uzsonna: főtt kukorica, vaj
Vacsora: natúr pulykamell, natúr rizs, paradicsompüré

Vasárnap
Reggeli: durva őrlésű lisztből készített palacsinta, almapüré
Ebéd: túró, őszibarack, macesz, fejes saláta
Uzsonna: házi sütemény cukor nélkül (durva őrlésü lisztből)
Vacsora: grillcsirke, héjában fött burgonya, cékla, gyümölcsös túró 

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin